Status
Inte öppen för fler kommentarer.
P Peter787 skrev:
Såg du "mötet" i Vita huset med Zelenskyj ?
Jag tror det räcker som argument på den personens intellekt, ellar snarare totala brist på intellekt.
Nej. Det vi såg var bara en liten del. Du verkar ogilla Vance för att du blev proxykränkt av honom och det för en person du inte ens känner det minsta lilla.

Du har alltså inget annat än en tummetott som bevis. Vilken överraskning 😁.

• Haha
Krille4
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
Nej. Det vi såg var bara en liten del. Du verkar ogilla Vance för att du blev proxykränkt av honom och det för en person du inte ens känner det minsta lilla.

Men du känner honom personligen ?
Hela bråket fanns på några amerikanska siter, men det missade väl du om du bara tittade på SVT.

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
Intet Intet skrev:

Hur liten del såg vi? Var Vance bra i den delen vi inte såg?

Trumpen påminner väldigt mycket om två av mina tidigare arbetsgivare.

-Han kan vara mycket trevlig när han vill och en mycket dynamisk personlighet men han förväntar sig att alla andra människor skall lyda honom blint och helt sakna egen tankeförmåga och självbevarelsedrift.
-Han gör upp vidlyftiga planer där alla förutsätts lyda order och drabbas av följderna och bära kostnaderna för att han själv skall vinna någonting på det. Om han själv vinner någonting på planen uppfattar han det som att alla vinner även om de andra dödas eller blir ruinerade på kuppen.
-När andra inte lyder order blint uppfattar han det som en kränkning riktad mot honom eller som att andra inte förstår sin plikt och måste tvingas till lydnad.
-Att manipulera och utnyttja är så viktigt att stora projekt med stora pengar eller andra värden inblandade kan gå åt helsike medan "chefen" är upptagen med att manipuleras eller suga ut eller straffa sina "underlydande".

Bästa sättet att hantera de båda arbetsgivarna var att hålla mig till det som var rätt och riktigt, arbeta vidare med det jag borde, ignorera givna order, behandla honom som jämlike, kräva det jag hade rätt till, och förbereda motåtgärder så att allt han försökte göra mot mig misslyckades och alla utpressningsförsök och stöldförsök möttes av lämpliga motåtgärder utan minsta tvekan eller fördröjning.
Samma metod borde fungera mot Trumpen. Då går hans hjärna med största sannolikhet i spinn totalt och han slutar fungera. I bästa fall kollapsar den amerikanska facistregimen då.

• Gilla
  • Älska
mikethebik och 8 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Här har du en väldigt viktig poäng, många här inte fattar med tanke på vad de skriver. Dör/avsätts Trump, Putin och kanske några till, blir allt bra.
Den naturliga följdfrågan borde vara: -"ock sedan då?
USA lyckades inte skramla fram någon värdig presidentkandidat alls. Skit rakt igenom. Rysslands alternativ till "duvan" Putin är rena hökarna.
Likaså drömmer några om ett splittrat Ryssland som något att önska. Jaha, när det väl är splittrat och en rad småkrig bryter ut såsom brukligt är och det drar med sig andra nationer och vi då har ett krig vid vår gräns på riktigt. "Aj, då. Det tänkte jag inte på"!
Man skall vara försiktig med att önska när man inte vet vad det leder till. Fattar ni inte det -Fråga Midas.
Man vet vad man har, men inte vad man får.
Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta.

Det man med säkerhet kan säga är att oavsett vilken ersättare till Trump (eller Putin - märkligt att man ofta jämför dessa herrar nuförtiden) det än blir så kommer den personen inte ha samma inarbetade maktposition inom republikanerna. Det blir således en försvagad president.
Ser man sen till realistiska alternativ så finns det ingen som har levt ett liknande liv som Trump där fiffel och båg och gangster liknande metoder har varit vardagsmat sen decennier.

Tar man tex Vance så kan det med tiden visa sig att han är ännu mer korkad än Trump men det kommer ta tid, en tid han troligtvis inte kommer att ha/få.

Ungefär samma gäller i Ryssland för Putin med den stora skillnaden att det kan utbryta fler falanger och småkrig lite här och där men det ser jag personligen inte som någon direkt nackdel då ett uppsplittrat Ryssland är ett svagt Ryssland.

Det man ska komma ihåg är att det är just TID som skapar de riktigt korkade ledarna och sjuka maktstrukturerna. Nordkorea är ett ypperligt exempel på det.

Konklusion: relativt starka auktoritära ledare behöver plockas bort innan det är försent oavsett vad som uppstår i kölvattnet.

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Danne824 och 6 till
  • Laddar…
P
S Sweetme skrev:
Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta.

Det man med säkerhet kan säga är att oavsett vilken ersättare till Trump (eller Putin - märkligt att man ofta jämför dessa herrar nuförtiden) det än blir så kommer den personen inte ha samma inarbetade maktposition inom republikanerna. Det blir således en försvagad president.
Ser man sen till realistiska alternativ så finns det ingen som har levt ett liknande liv som Trump där fiffel och båg och gangster liknande metoder har varit vardagsmat sen decennier.

Tar man tex Vance så kan det med tiden visa sig att han är ännu mer korkad än Trump men det kommer ta tid, en tid han troligtvis inte kommer att ha/få.

Ungefär samma gäller i Ryssland för Putin med den stora skillnaden att det kan utbryta fler falanger och småkrig lite här och där men det ser jag personligen inte som någon direkt nackdel.

Det man ska komma ihåg är att det är just TID som skapar de riktigt korkade ledarna och sjuka maktstrukturerna. Nordkorea är ett ypperligt exempel på det.

Konklusion: relativt starka auktoritära ledare behöver plockas bort innan det är försent oavsett vad som uppstår i kölvattnet.
Putins interna problem är att han kommer från säkerhetstjänsten, de inom det militära blocket som han lierat sig med är de som kunnat ge honom något konkret, pengar, framför allt innan han blev president, övriga militära ledare bidar nog bara sin tid inför Putins frånfälle.
Alla som varit på Putins sida kommer antagligen kollektivt att få skulden för de enorma förlusterna och den andra sidan kommer att försöka att ta makten, antingen via politiker som lovar att allt ska bli bra nu, eller en militärjunta som lovar något liknande.

P
H heimlaga skrev:
Trumpen påminner väldigt mycket om två av mina tidigare arbetsgivare.

-Han kan vara mycket trevlig när han vill och en mycket dynamisk personlighet men han förväntar sig att alla andra människor skall lyda honom blint och helt sakna egen tankeförmåga och självbevarelsedrift.
-Han gör upp vidlyftiga planer där alla förutsätts lyda order och drabbas av följderna och bära kostnaderna för att han själv skall vinna någonting på det. Om han själv vinner någonting på planen uppfattar han det som att alla vinner även om de andra dödas eller blir ruinerade på kuppen.
-När andra inte lyder order blint uppfattar han det som en kränkning riktad mot honom eller som att andra inte förstår sin plikt och måste tvingas till lydnad.
-Att manipulera och utnyttja är så viktigt att stora projekt med stora pengar eller andra värden inblandade kan gå åt helsike medan "chefen" är upptagen med att manipuleras eller suga ut eller straffa sina "underlydande".

Bästa sättet att hantera de båda arbetsgivarna var att hålla mig till det som var rätt och riktigt, arbeta vidare med det jag borde, ignorera givna order, behandla honom som jämlike, kräva det jag hade rätt till, och förbereda motåtgärder så att allt han försökte göra mot mig misslyckades och alla utpressningsförsök och stöldförsök möttes av lämpliga motåtgärder utan minsta tvekan eller fördröjning.
Samma metod borde fungera mot Trumpen. Då går hans hjärna med största sannolikhet i spinn totalt och han slutar fungera. I bästa fall kollapsar den amerikanska facistregimen då.
Jag har också haft två chefer med problem, båda visade klart psykopatiska drag och båda blev till slut avskedade efter det att de ställt till med en massa oreda, kostnader och personal som slutade pga. deras ageranden.
Problemet med Trump är väl att det inte finns en högre chef som kan avskeda honom 🤐

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
är har du en väldigt viktig poäng, många här inte fattar med tanke på vad de skriver. Dör/avsätts Trump, Putin och kanske några till, blir allt bra.
Den naturliga följdfrågan borde vara: -"ock sedan då?
USA lyckades inte skramla fram någon värdig presidentkandidat alls. Skit rakt igenom. Rysslands alternativ till "duvan" Putin är rena hökarna.
Kan det uppriktigt bli så mycket sämre situation än det är idag, om nu dessa 2 ledare skulle "försvinna" ?
Jag har uppriktigt svårt att tro det!

Men du får gärna dra ett kort scenario, om vad som skulle kunna ske med någon "ny" ledare i dessa 2 länder.

• Gilla
heimlaga och 3 till
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Jag har också haft två chefer med problem, båda visade klart psykopatiska drag och båda blev till slut avskedade efter det att de ställt till med en massa oreda, kostnader och personal som slutade pga. deras ageranden.
Problemet med Trump är väl att det inte finns en högre chef som kan avskeda honom 🤐
Fast det finns det: Kongressen och senaten. Men eftersom republikanerna har majoritet på bägge ställen så lär det inte hända.

• Ledsen
Dilato och 1 till
  • Laddar…
P
V vanpire skrev:
Fast det finns det: Kongressen och senaten. Men eftersom republikanerna har majoritet på bägge ställen så lär det inte hända.
Har någon president blivit avsatt ?

P Peter787 skrev:
JFK blev avsatt på ett brutalt sätt.

• Wow
pmd
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Inte ännu. Nixon var nära men valde att avgå i stället för att bli fälld i riksrätt.
Reserverar för mig om det skett nån gång för länge sen.

P
P Peter_Ker skrev:
JFK blev avsatt på ett brutalt sätt.
Det var ju inte lagligt hanterat, jag menar med Senaten och Kongressen involverade.

Här kommer en kommentar om ämnet från Sachs. Lyssna från en som faktiskt vet betydligt mer än oss amatörer.

Intet Intet skrev:
Här kommer en kommentar om ämnet från Sachs.
Vill knappast höra från den pajasen!
Kollade upp honom rätt mycket efter att du länkade klipp med honom då också, han gillar rampljuset & är en pajas.

Hur kommer det sig att du gillar honom?

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.