- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Sintuitionen i Ukraina är ju verkligen prekär nu. Ser i princip ut som att Trump vill tvinga Ukraina till kapitulation eller lämna dem vind för våg. Oavsett vill han säkerligräen släppa på sanktionerna.
Vad gör Europa då? Kastar vi Ukraina under bussen eller börjar vi rikta santioner mot ett USA som lirar sig med Ryssland?
På ett personligt plan är det nog dags att göra sig oberoende av amerikanska tjänster och plattformar. Se till att man har semesterfotona på fler ställen än Goolge Drive eller iCloud.
Vad gör Europa då? Kastar vi Ukraina under bussen eller börjar vi rikta santioner mot ett USA som lirar sig med Ryssland?
På ett personligt plan är det nog dags att göra sig oberoende av amerikanska tjänster och plattformar. Se till att man har semesterfotona på fler ställen än Goolge Drive eller iCloud.
För er som har Android så kan jag rekommendera Autosync, en app som gör det enkelt att göra backup på mobilen till datorn eller annat ställe.S Staffan-N skrev:
Då kan ni avsluta åtminstone dom tjänsterna hos Google.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 112 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 112 inlägg
European alternatives for popular servicesS Staffan-N skrev:
https://european-alternatives.eu/alternatives-to
https://www.alltomwindows.se/topic/...ft-office-och-google-drive-i-denna-nya-värld/
Jag har så smått börjat använda norska Jottacloud för molnlagring.
Man kan ju alltid manuellt ladda hem bilderna från iCloud via en webbläsare. Gör man det en gång i halvåret eller så är man i alla fall skyddad mot total katastrof.V videopac skrev:
Sen kanske det finns "programvaror" som kan göra detta automatiskt. Jag har ingen aning men rent tekniskt borde det vara trivialt.
Vi har inget val, för att slippa ett mycket mer osäkert Europa, behöver vi fortsätta hjälpa Ukraina med än mer stöd, för att täcka upp för USAs bortfall. Sedan om vi ska sanktionera USA eller inte tänker jag är en separat fråga, dock också viktig.S Staffan-N skrev:Sintuitionen i Ukraina är ju verkligen prekär nu. Ser i princip ut som att Trump vill tvinga Ukraina till kapitulation eller lämna dem vind för våg. Oavsett vill han säkerligräen släppa på sanktionerna.
På mitt personliga plan så bytte jag fonder på Pensionsmyndigheten från Såfa till Europeiska/svenska när tonerna började bli sämre från USA under början av våren, då Såfan är så inriktad mot USA. Trump kom ju till makten mycket för att han ansågs bra för ekonomin. Så då tycker jag det är bra att visa att han inte är det…
Hur och med vilka pengar? Skall vi låna ännu mer till löpande kostnader?L Lilllen skrev:
Skall vi begå ekonomiskt självmord, menar du?L Lilllen skrev:
Byta fonder. Det är så långt du kan sträcka dig?L Lilllen skrev:På mitt personliga plan så bytte jag fonder på Pensionsmyndigheten från Såfa till Europeiska/svenska när tonerna började bli sämre från USA under början av våren, då Såfan är så inriktad mot USA. Trump kom ju till makten mycket för att han ansågs bra för ekonomin. Så då tycker jag det är bra att visa att han inte är det…
Men du hoppas på en lågkonjunktur vi aldrig tidigare skådat till följd av ett ändlöst slöseri. Först öka utgifterna, sedan minska inkomsterna. Hur skall det gå ihop?
På sätt och vis så håller jag med dig. I mina önskedrömmar så ger Trump upp sina planer på enkel fred, sanktionerna ligger kvar och vi stöttar Ukraina tills Ryssland kollapsar inifrån.L Lilllen skrev:Vi har inget val, för att slippa ett mycket mer osäkert Europa, behöver vi fortsätta hjälpa Ukraina med än mer stöd, för att täcka upp för USAs bortfall. Sedan om vi ska sanktionera USA eller inte tänker jag är en separat fråga, dock också viktig.
På mitt personliga plan så bytte jag fonder på Pensionsmyndigheten från Såfa till Europeiska/svenska när tonerna började bli sämre från USA under början av våren, då Såfan är så inriktad mot USA. Trump kom ju till makten mycket för att han ansågs bra för ekonomin. Så då tycker jag det är bra att visa att han inte är det…
Men om vi skulle hamna i ett scenario där alternativen är att erkänna Trumps fredsavtal, eller fullskaligt handelskrig och sanktioner från USA, är valet så självklart? Eller börjar det se lockande ut att ge Ukraina till Ryssen medan vi själva rustar upp så att de inte vågar fortsätta erövringståget djupare in i Europa?
Yep.S Staffan-N skrev:Sintuitionen i Ukraina är ju verkligen prekär nu. Ser i princip ut som att Trump vill tvinga Ukraina till kapitulation eller lämna dem vind för våg. Oavsett vill han säkerligräen släppa på sanktionerna.