Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D
Intet Intet skrev:
Det här med ironi och samhällskritik kräver sin man för att bli det stilettstick i sidan på makten det är tänkt att vara.
Har man inte vad som krävs blir stiletten istället en bumerang och som jag ser det träffade den dig just nu i pannan. 🤢
Trump är fet, en svettig klump av cholesterol, lögner och självförhärligande.

Han ser ut som om han försökt äta upp den amerikanska drömmen och fastnat halvvägs i en drive-thru.

Och ändå slickar hans svenska fanboys i sig allt han spyr ur sig som om ett liv i bakrutan på en rostig jänkare, med ketchup på t-shirten och IQ i viloläge, vore något att vara stolt över.

Det är tragikomiskt hur du glorifierar en man som knappt kan ta sig upp för en trappa utan att flåsa, men tror att du genom honom blivit nån slags machosymbol i folkhemmet.

Så när du säger att min ironi “träffade mig i pannan”.

Nej inte!

Jag kastade ett basebollträ av verklighet rakt in i en bubbla av självbedrägeri, och tydligen exploderade den rakt i ditt ansikte.

Men grattis ändå, det är inte alla som lyckas se ut som både Ronald McDonald och köttbullen han serverar.

• Gilla
  • Haha
da Silva och 4 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Han har en rent obehaglig röst vilket tyder på att Danne824 ännu en gång visar tecken på bristande kunskaper i ämnet. Fel, en gång. Lätt hänt. Fel, två gånger. Nja. Fel, tre gånger. Nä du ...!
FG FG skrev:
Svenskar är förvisso kroniskt lata och feta, saknar insikt och ansvar för den egna hälsan. Därför hamnar de ofta i en nedåtgående spiral med ett medicinberg på 10-15 tabletter per dag som växer årligen i takt med biverkningarna som skapat nya problem.
Är det dig själv du beskriver nu?
För jag känner inte igen det där varken på mig själv eller de jag känner eller min omgivning.

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
På inget sätt. 😁
Men kanske på Intet sätt? 😎
Intet Intet skrev:
Men statestiken talar sitt tydliga språk. Vi blir fetare och fetare.
Det tror jag är rimligt (även om jag förbehåller mig rätten att tro annorlunda efter att ha sett statistiken).
Vi, förresten? Jag är nog mindre fet nu än för 25 år sen. Men tyvärr fetare än för 13-14 år sen.

Visste du f.ö. att det finns statestik på att svenskar inte kan skilja så bra på E och I? 😜

• Gilla
  • Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Men kanske på Intet sätt? 😎
Touche!
P pmd skrev:
Det tror jag är rimligt (även om jag förbehåller mig rätten att tro annorlunda efter att ha sett statistiken).
Vi, förresten? Jag är nog mindre fet nu än för 25 år sen. Men tyvärr fetare än för 13-14 år sen.
Vi = Svenskar.
P pmd skrev:
Visste du f.ö. att det finns statestik på att svenskar inte kan skilja så bra på E och I? 😜
Jag vet. Själv kan jag inte skilja på E och Ä.

Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
D Danne824 skrev:
Trump är fet, en svettig klump av cholesterol, lögner och självförhärligande.
Ja, han är fet. Han ljuger och är en smula självgod. En politiker, helt enkelt.
D Danne824 skrev:
Han ser ut som om han försökt äta upp den amerikanska drömmen och fastnat halvvägs i en drive-thru.
Det här var helt obegripligt.
D Danne824 skrev:
Och ändå slickar hans svenska fanboys i sig allt han spyr ur sig som om ett liv i bakrutan på en rostig jänkare, med ketchup på t-shirten och IQ i viloläge, vore något att vara stolt över.
Läser du aldrig vad du själv skriver INNAN du postar dina inlägg? -"ett liv i bakrutan" vad betyder det?
Vilka "fanboys"?
D Danne824 skrev:
Det är tragikomiskt hur du glorifierar en man som knappt kan ta sig upp för en trappa utan att flåsa,
Jasså. Gör jag det?
En karl som kan hålla tal i timmar kan säkert gå upp för en trappa. Vilket påminner mig om någon annan. 😁
Nu hittar du på igen. När verkligheten inte stämmer överens med dina fantasier blir dina fantasier din verklighet.

D Danne824 skrev:
men tror att du genom honom blivit nån slags machosymbol i folkhemmet.
Vad betyder detta?
D Danne824 skrev:
Så när du säger att min ironi “träffade mig i pannan”.

Nej inte!
Inte?
D Danne824 skrev:
Jag kastade ett basebollträ av verklighet rakt in i en bubbla av självbedrägeri, och tydligen exploderade den rakt i ditt ansikte.
Basebollträn exploderar inte. Inte bubblor heller. De brister. Vems självbedrägeri?
D Danne824 skrev:
Men grattis ändå, det är inte alla som lyckas se ut som både Ronald McDonald och köttbullen han serverar.
Tack. Men för vad?
Serverar Ronald köttbullar? Är det inte hamburgare?

Överlag verkar Trump vara vid god fysisk vigör. Säg mig. När har du sett honom tappa orken och börja svettas? Det har jag helt missat.
Jämfört med den här i alla fall, är Trump rena ungdomen.

P
T TommyC skrev:
Edit: två gånger om året förundras jag över att folk står över en timme i kö för att slippa byta hjul själva på sin bil.
Jag skiftade själv hjul på min bil i många, många år, men insåg till slut att det är värt 250 kr att låta någon annan göra det medan jag tar en kopp te i väntrummet. Jag har sällan stått i kö överhuvudtaget för hjulskifte, och aldrig i närheten så mycket som en timme.

Det går rejält mycket snabbare för ett "proffs" att skifta däck än det gör för mig, helt enkelt pga bättre utrustning. Förmodligen gör jag dock ett bättre jobb som medför att jag antagligen skulle kunna byta däck vid vägkanten efter en punktering, men jag har stilleståndsförsäkring som gör att jag inte behöver byta hjul vid vägkanten efter en punktering.

Redigerat:
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
Ronald McDonald är definitivt fetare än Trump.
Vad har Ronald McDonald för BMI? :-)
Intet Intet skrev:
Han är ju faktiskt inte så fet.
Sant. Trump tycka ha gått ner i vikt under förra året (ungefär). När valkampanjen startade såg han klart smalare ut i ansiktet än när han var president första gången.
Hade ett läkarbesök skrämt honom, månntro?

• Gilla
Danne824
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
En karl som kan hålla tal i timmar kan säkert gå upp för en trappa.
Danne kanske syftar på att Trump numera har setts ta den nedre ingången, med färre trappsteg, för att gå ombord på AF1.
Jag vet inte riktigt vilken signifikans det har, men en gissning är att Trump har det jobbigt uppför långa trappor.
Intet Intet skrev:
"Köttbullen" syftar antagligen på DJT.

• Gilla
Danne824
  • Laddar…
D
Intet Intet skrev:

Läser du aldrig vad du själv skriver INNAN du postar dina inlägg? -"ett liv i bakrutan" vad betyder det?
Vilka "fanboys"?

Jasså. Gör jag det?
En karl som kan hålla tal i timmar kan säkert gå upp för en trappa. Vilket påminner mig om någon annan. 😁
Nu hittar du på igen. När verkligheten inte stämmer överens med dina fantasier blir dina fantasier din verklighet.

Vad betyder detta?

Inte?

Basebollträn exploderar inte. Inte bubblor heller. De brister. Vems självbedrägeri?

Tack. Men för vad?

Överlag verkar Trump vara vid god fysisk vigör. Säg mig. När har du sett honom tappa orken och börja svettas? Det har jag helt missat.
Jämfört med den här i alla fall, är Trump rena
Intet Intet skrev:

Vilka "fanboys"?

Jasså. Gör jag det?

Vad betyder detta?

Inte?

Tack. Men för vad?

Jämfört med den här i alla fall, är Trump
Intet Intet skrev:

Vilka "fanboys"?

Jasså. Gör jag det?

Vad betyder detta?

Inte?

Tack. Men för vad?

Jämfört med den här i alla fall, är Trump
Du läser mina inlägg som om du försöker hitta meningen med livet i en IKEA-manual, frustrerat, bokstavligt och helt vilse. 😂

"Serverar Ronald köttbullar?"

Bro, det var en metafor, inte ett barnmeny-quiz. 🤪

Och Trump i “god fysisk vigör”? 🤭

Snälla. Han rör sig som om han är programmerad i Windows 95.

Att han kan hålla tal i timmar betyder nada, Ozzy Osbourne kan också mumla i evigheter, det gör honom inte till ett språkrör för stabilitet. 😎

Du säger att jag hittar på.

Jag säger att du lever i en Netflix-dokumentär om självbedrägeri, avsnitt 5: “The Denial Strikes Back”. 😂

Du glorifierar en man som är en blandning av Gordon Gekko, Homer Simpson och en McNugget på drift, och tror det är ett power move. 😁

Och när du ska “rätta mig” med dina “vad betyder det?” kommentarer… det är som att se någon försöka fact-checka en standup-rutin. 😋

Du är på fel scen, min vän. Jag spelar roast, du sitter fast i skoldebatt från 1993.

Så jo, basebollträt flög. Rakt in i bubblan. Och när den sprack?

Det blev eko. 😂🥳

• Älska
  • Gilla
  • Haha
jawen och 5 till
  • Laddar…
D Danne824 skrev:
Du läser mina inlägg som om du försöker hitta meningen med livet i en IKEA-manual, frustrerat, bokstavligt och helt vilse. 😂

"Serverar Ronald köttbullar?"

Bro, det var en metafor, inte ett barnmeny-quiz. 🤪

Och Trump i “god fysisk vigör”? 🤭

Snälla. Han rör sig som om han är programmerad i Windows 95.

Att han kan hålla tal i timmar betyder nada, Ozzy Osbourne kan också mumla i evigheter, det gör honom inte till ett språkrör för stabilitet. 😎

Du säger att jag hittar på.

Jag säger att du lever i en Netflix-dokumentär om självbedrägeri, avsnitt 5: “The Denial Strikes Back”. 😂

Du glorifierar en man som är en blandning av Gordon Gekko, Homer Simpson och en McNugget på drift, och tror det är ett power move. 😁

Och när du ska “rätta mig” med dina “vad betyder det?” kommentarer… det är som att se någon försöka fact-checka en standup-rutin. 😋

Du är på fel scen, min vän. Jag spelar roast, du sitter fast i skoldebatt från 1993.

Så jo, basebollträt flög. Rakt in i bubblan. Och när den sprack?

Det blev eko. 😂🥳
"Ett liv I bakrutan", tillexempel. Vad var det en omskrivning av?

Jag "glorifierar" Trump. En person som skeppar tusentals ton bomber till Israel som används till att otrota civilbefolkningen och spränga isönder sjukhus, skolor och bostadshus är inte min vän. Än mindre någon jag "glorifierar". Din retorik är inte helt uppdaterad. Milt sagt.

Så, visst. Tror du dig trots allt behärska metaforer i ironins tjäns är det bara att fortsätta som tidigare. För, -vad kan gå fel?

Redigerat:
  • Haha
Danne824
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
Jag "glorifierar" Trump. En person som skeppar tusentals ton bomber till Israel som används till att otrota civilbefolkningen och spränga isönder sjukhus, skolor och bostadshus är inte min vän. Än mindre någon jag "glorifierar". Din retorik är inte helt uppdaterad. Milt sagt.
Israel för krig mot ett grannland som vill utplåna Israel. Alla civila dödsfall i Gaza är Hamas skyldigt till.

Vilket annat land som helst som inte bebos av mestadels judar hade inte blivit utsatt för den massiva propagande av den judehatande vänstern i Europa och USA som skriker "from the river to the sea". Till dessa våldsglorifierande terroristkramare säger jag bara:
From the River to the Kushelaima Shelachem!

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Israel för krig mot ett grannland som vill utplåna Israel. Alla civila dödsfall i Gaza är Hamas skyldigt till.

Vilket annat land som helst som inte bebos av mestadels judar hade inte blivit utsatt för den massiva propagande av den judehatande vänstern i Europa och USA som skriker "from the river to the sea". Till dessa våldsglorifierande terroristkramare säger jag bara:
Här är vi tydligen inte så ense som när det gäller vår gemensamma avsky mot att plåga gäss.
Att plåga Palestinska barn. Det går däremot bra. Märkligt.

Utan Trump och Bidens U-hjälp hade Israel inte haft en chans att ostört försöka utrota den Palestinska civilbefolkningen.
För du tror väl inte på allvar att det är skillnad på, när Israel spränger sjukhus och hindrar hjälptransporter samt skjuter ambulanspersonal mot när Ryssland gör detsamma. Krigsbrott som krigsbrott. Lika vidrigt i båda fallen.

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Bhp863 och 3 till
  • Laddar…
P pmd skrev:

Snälla, läs "Den etniska rensningen av Palestina" av den israeliska historikern Ilan Pappe.

Jo, vilket land som helst som begår övergrepp mot det civila befolkningen som Israel, har & ska kritiseras överallt där det är möjligt!

Ingen kritiserar Israel för dess angrepp på Hamas. Men uppträder man som nazisterna, ryssarna i Tjetjenien, jänkarna i Vietnam, osv så ska man fördömas!

Ser du nån skillnad på vad ryssarna gjorde i tex Mariupol och det israelerna gör i Gaza?

• Gilla
  • Älska
jawen och 10 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jag skiftade själv hjul på min bil i många, många år, men insåg till slut att det är värt 250 kr att låta någon annan göra det medan jag tar en kopp te i väntrummet. Jag har sällan stått i kö överhuvudtaget för hjulskifte, och aldrig i närheten så mycket som en timme.

Det går rejält mycket snabbare för ett "proffs" att skifta däck än det gör för mig, helt enkelt pga bättre utrustning. Förmodligen gör jag dock ett bättre jobb som medför att jag antagligen skulle kunna byta däck vid vägkanten efter en punktering, men jag har stilleståndsförsäkring som gör att jag inte behöver byta hjul vid vägkanten efter en punktering.
Då missar du det bra tillfället att göra rent ordentligt i hjulhusen samt inspektera bromsbelägg, fjädrar, bussningar och annat som kan vara slitet eller skadat. "Proffsen" som jag har sett i aktion använder mutterknackare utan momentstavar så byta hjul själv vid vägkanten kan nog de flesta glömma. Risken för sönderdragna gängor och fälgar är dessutom stor när man anlitar "proffsen". Det riskerar att bli dyrt i längden att anlita "proffsen".

• Gilla
MultiMan och 6 till
  • Laddar…
T TommyC skrev:
Då missar du det bra tillfället att göra rent ordentligt i hjulhusen samt inspektera bromsbelägg, fjädrar, bussningar och annat som kan vara slitet eller skadat. "Proffsen" som jag har sett i aktion använder mutterknackare utan momentstavar så byta hjul själv vid vägkanten kan nog de flesta glömma. Risken för sönderdragna gängor och fälgar är dessutom stor när man anlitar "proffsen". Det riskerar att bli dyrt i längden att anlita "proffsen".
Var försiktig så inte Israels pöbelmilitär skjuter sönder bilen. För det kan ju ligger några Hamaskillar i bagageluckan. För säkerhets skull bombar de säkert hela kvarteret. Eller har du bara råkat felposta?😀

• Wow
TommyC
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.