- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Om jag gissar lite så kan det tänkas att Trump avgår innan hans fyra år är slut så att Vance blir president innan valet och då har en fördel när det blir val. Men det är ju mycket möjligt att Trumps ego inte gör det möjligt. Tycker ändå att Vance verkar styra en hel del redan nu. När han är med så tittar Trump ofta på honom innan han säger något.FG skrev:
Tror Vance är alldeles för kalkylerad och akademisk för att tilltala den genomsnittliga MAGAidioten på likvärdigt sätt som Trump.N Niq skrev:
Det finns några pusselbitar som gjort att Trump är där han är och en av dem är att han faktiskt är genuint korkad och säger precis det han känner för. Det parat med många andra pusselbitar har skapat en ”perfekt storm” som gjort att en korkad men farlig clown kunnat bli president i USA.
Precis, har också noterat det.N Niq skrev:Om jag gissar lite så kan det tänkas att Trump avgår innan hans fyra år är slut så att Vance blir president innan valet och då har en fördel när det blir val. Men det är ju mycket möjligt att Trumps ego inte gör det möjligt. Tycker ändå att Vance verkar styra en hel del redan nu. När han är med så tittar Trump ofta på honom innan han säger något.
Vance verkar också kunna anpassa sig till publiken..S Sweetme skrev:Tror Vance är alldeles för kalkylerad och akademisk för att tilltala den genomsnittliga MAGAidioten på likvärdigt sätt som Trump.
Det finns några pusselbitar som gjort att Trump är där han är och en av dem är att han faktiskt är genuint korkad och säger precis det han känner för. Det parat med många andra pusselbitar har skapat en ”perfekt storm” som gjort att en korkad men farlig clown kunnat bli president i USA.
Jo Trump har verkligen lyckats. Det är väl som i alla sekter att det är nästan omöjligt ersätta grundaren. Jag är inte alls för Trump men jag är inte så säker på att han är korkad. Däremot tror jag inte han bryr sig om någon annan än sig själv och att han är maktgalen.S Sweetme skrev:Tror Vance är alldeles för kalkylerad och akademisk för att tilltala den genomsnittliga MAGAidioten på likvärdigt sätt som Trump.
Fast nu blandar du ihop äpplen och handgranater.K karlmb skrev:
Moms är en intern skattefråga som påverkar hela konsumtionen, medan tullar är ett externpolitiskt verktyg med direkta konsekvenser för handel, diplomati och försörjningskedjor.
Att "jämföra efter moms" är en förenkling som passar Trumps retorik, inte verkligheten.
Tullar straffar import och skapar ofta motåtgärder.
Sänkt moms och ökade tullar vore att byta bred skattebas mot osäker, konfliktfylld finansiering.
Det är ingen strategi det är populism med hög prislapp som du och jag får betala.
När jag skriver att Trump är korkad så menar jag inte att han är efterbliven.N Niq skrev:
Däremot skulle jag tippa på att Trump skulle scora max genomsnittliga resultat på IQ-test, allmänna kunskapstest och läsförståelse. Det tillsammans med impulsivitet, begränsat konsekvenstänk, narcissism, noll empati , noll moral, noll tålamod och en livslång jakt på bekräftelse via pengar, makt och kändisskap gör honom till en ytterst korkad person för att leda en nation.
Hade Trump varit en bilförsäljare i Detroit så hade jag nog tyckt att han var en ganska vanlig inskränkt amerikansk gubbe.
Hur är det tänkt tullar på läkemedel ska fungera för trump? Det är väl inte nån priselastisitet (vad nu den svenska termen är) att prata om på läkemedel så att höja tullarna kan väl omöligen få önskad effekt? Det är väl mest stackars amerikaner som blir utan diabetesmedicin och sånt när de inte har råd längre