Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Intet Intet skrev:
Om jag sÀger -"kasheida, skall vi ta en drÀngfylla ihop nÄgon gÄng? Och du utan förvarning senare sÀger -"javisst, i övermorgon Àr jag pÄ Pepes bodega.
Jag tar med hemlagad lingonsylt 👍, sĂ„ dricker vi jĂ€vla massa Vargtass sĂ„ vi hĂ„nglar upp nĂ„n jĂ€vel, skitsamma kvinna eller karl bara det finns en jĂ€kla massa kĂ€rlek.
Sen gÄr vi över till hembrÀnt....sÄ det vÀrmer till i kistan Ä skapar hemlÀngtan.

Och sÄ nÀr allt kÀnns perfekt sÄ sniffar vi lim Ä gÄr loss pÄ riktigt
GÀrna burna runt korvmojen pÄ helstÀll till soppan tar slut.

• Haha
Sinome och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
mexitegel mexitegel skrev:
Jadu, Claes

Det finns likasÄ nÄgra stycken
hÀr Àr ett av dem:

Jag Àr emellanÄt ocksÄ ifrÄgasÀttande till hur tjÀnsteutövandet gÄr till, men jag förnekar det inte.
Att beskriva en organisationskulturell trend i kommunal sektor Àr vÀsensskilt frÄn "svepande och nedvÀrderande pÄstÄenden om statliga och kommunalanstÀlldas egenskaper". Det var det felaktiga pÄstÄendet frÄn @Abies koreana . Det Àr inte en egenskap hos de anstÀllda att hÀnga pÄ en kommunal digitaliseringsstrend av vattenmÀtare, det Àr allmÀnmÀnskligt att hÀnga pÄ trender.

• Haha
  • Wow
  • Gilla
LaT och 3 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Jadu, Claes

Det finns likasÄ nÄgra stycken
hÀr Àr ett av dem:

Jag Àr emellanÄt ocksÄ ifrÄgasÀttande till hur tjÀnsteutövandet gÄr till, men jag förnekar det inte.
Till Claes försvar har han iaf rÀtt dÀr.

• Haha
Claes Sörmland
  • Laddar…
Claes Sörmland
K karlmb skrev:
Till Claes försvar har han iaf rÀtt dÀr.
Jag tar gÀrna emot sakargument varför nÄgot av följande som jag skrev skulle vara fel (ta det i rÀtt trÄd, inte hÀr):

- VA-kollektivet sparar inte signifikanta pengar pÄ byte av vattenmÀtarteknik.
- Bytet till digital vattenmÀtarteknik Àr en tekniktrend som Àr spridd bland medarbetarna i kommunal sektor.
- De kommunala medarbetarna har möten och pÄ dessa sprids och upprÀtthÄlls trenden kring behovet av digitala vattenmÀtare.
- De kommunala organisationerna som nappar saknar medarbetare med kunskap för att stÄ emot trenden.
- Enskilda kommunala medarbetare kan göra karriÀr pÄ att driva digitaliseringsprojekt och dessa individer behöver ej ta ansvar för resultatet lÄngsiktigt, de bara hoppar vidare i karriÀren.
- VA-kollektivet och inte de kommunala medarbetarna för stÄ för notan för kostsamma felbeslut.

Men Àven om jag skulle ha fel i nÄgot av ovanstÄende skissartade beskrivning av organisationskulturella sakförhÄllanden kring digitala vattenmÀtarbyten ute i kommunerna Àr det fortfarande inget "svepande och nedvÀrderande pÄstÄenden om statliga och kommunalanstÀlldas egenskaper". KommunalanstÀllda Àr som anstÀllda Àr mest med alla sina brister och styrkor.

För att Äterknyta till trÄdens USA, naturligtvis skulle man kunna tÀnka sig att en viss selektion av personer med vissa vÀrderingar sker nÀr man rekryterar till det offentliga. T ex att man har en inre övertygelse pÄ omfattande offentlig styrning av samhÀllet och ser det privata som ett hot mot samhÀllet och nÄgot som dÀrmed bÀst kontrolleras. AlltsÄ en klassisk vÀnsterposition. Det finns en hel TV-serie som handlar om det i amerikansk kontext, Parks and Recreation, 2009-2015. Se den, skratta med och fundera pÄ varför du skrattar med. Och om du inte skrattar sÄ finns det nog orsaker till det.

• Gilla
jawen och 2 till
  • Laddar…
Trump.

HÀr Àr hans hÀlsominister pÄ högvarv och utfrÄgar folk innom lÀkemedelsindustrin.
Kan ju vara nÄgot att lyssna pÄ för er som bara spyr över Trump. Han gjorde i alla fall en sak rÀtt.

Intet Intet skrev:
Trump.

HÀr Àr hans hÀlsominister pÄ högvarv och utfrÄgar folk innom lÀkemedelsindustrin.
Kan ju vara nÄgot att lyssna pÄ för er som bara spyr över Trump. Han gjorde i alla fall en sak rÀtt.

[media]
Du tycker att en sprutheroinist med hjÀrnparasit Àr en av Trumps bÀsta utnÀmningar?

Som sĂ€ger att han "troligen" skulle vaccinera sina barn mot mĂ€ssling.. 🙄😂

• Haha
karlmb
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Du tycker att en sprutheroinist med hjÀrnparasit Àr en av Trumps bÀsta utnÀmningar?
Jag tycker att han Àr utmÀrkt.
Sprutheroinist med hjÀrnparasit?
Den var ny? Har du lite mer info eftersom du verkar vÀldigt insatt i just honom. LÄngt mer Àn jag.
Klarar han av den utfrĂ„gningen med bĂ„de parasiter och heroin, borde vi ha fler heroinister pĂ„ vĂ„ra myndigheter. 😀

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Som sĂ€ger att han "troligen" skulle vaccinera sina barn mot mĂ€ssling.. 🙄😂
Och? Vad Àr det för roligt med det?

Kan jag gissa att ni reagerade rent reflexmĂ€ssigt och naturligtvis inte riskerade "er verklighet" genom att faktiskt höra vad karln sade?😁

Intet Intet skrev:
Kan jag gissa att ni reagerade rent reflexmĂ€ssigt och naturligtvis inte riskerade "er verklighet" genom att faktiskt höra vad karln sade?😁
Fast nu deltog Kennedy öht inte i den utfrÄgning du lÀnkade till?

• Gilla
blackarrow och 1 till
  • Laddar…
V vanpire skrev:
Sanningen har Intet med att göra. Inget.

Intet har inget med sanningen att göra. Hans taktik Àr att slÀnga ur sig massor av inlÀgg utan sÀrskilt mycket verklighetsanknytning, och sÄ verkar han tro att han vinner en poÀng om nÄgot av dem fÄr stÄ oemotsagt.

Tragiskt.

• Gilla
  • Haha
karlmb och 7 till
  • Laddar…
V vanpire skrev:
JodĂ„. Det gör han visst. Du var vĂ€l bara mer sugen pĂ„ att skriva hĂ€r Ă€n att titta dĂ€r.😁

Intet Intet skrev:
Och? Vad Àr det för roligt med det?
Har du missat att de har ett mÀsslingsutbrott i USA pga för lÄg vaccinationsgrad i vissa omrÄden?

• Gilla
BirgitS och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.