- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Under förutsättning att du inte skämtar (vilket jag hoppas att du gör) så vill jag bara påpeka att Tidölaget behöver vandra mycket, mycket långt i någon obestämd riktning för att komma till samma politiska trakter som Putin rör sig i.makhno_ skrev:
Har Tidölaget för avsikt att göra domstolsväsendet direkt underställt regeringen?makhno_ skrev:
Jag menar att de snackar om att inskränka akademiska friheten, drar in pengar till icke önskvärda organisationer, ökar staten och polisens makt, för in gummilagar som gjorda för att användas godtyckligt, undergräver personliga integriteten, ökar avlyssning, göder ett skikt välfärdsoligarker etc etc. Politik som på många sätt liknar Putins (inrikes) politik. Anammar vi Putins politik gör det väl inget om vi blir del av Ryssland?
Det kommer att kosta enorma summor pengar för USA om Trump tar emot den mut^_^_^_gåvan. Om flygplanet ska kunna fungera på samma sätt som de Boeing VC-25 som normalt används som "Air Force One" krävs ett enormt ombyggnadsarbete. I princip behöver man plocka ner flygplanet i dess beståndsdelar (för att försäkra sig om att det inte finns gömt avlyssningsutrustning ombord) och sen bygga upp det igen och installera samma specialutrustning som finns i en VC-25.S Sweetme skrev:
Jag tror inte att det blir något av med den där mut^_^_^_gåvan. Trump har väl lovat att minska det federala slöseriet, inte att öka det?
Strategin var att att ha ett tillräckligt starkt försvar föra att avskräcka Ryssland att anfalla. Det skulle kosta för mycket för Ryssland helt enkelt. Det förutsatte förstås att Ryssland inte skulle börja med att använda kärnvapen direkt i de första anfallen, vilket i efterhand har visat sig vara en felaktig förutsättning.L lbgu skrev:
I händelse av att avskräckningen inte fungerade och vi blev utsatta för ett (konventionellt) anfall från Ryssland var strategin att hålla ut tills hjälp anlände från vänligt sinnad stormakt. Att helt slå tillbaka ett anfall från Ryssland var inte realistiskt.
Inte ens under andra världskriget hade Sverige ett tillräckligt starkt försvar för att säkert kunna stå utanför kriget. Sverige var tvunget att kryssa mellan fascister och kommunister efter att de båda hade satt igång kriget.L lbgu skrev:
Som mest låg Sveriges försvarsutgifter på cirka 13 % av BNP under andra världskriget.
Ja, den starkes rätt är det enda som gäller för en del. Se bara på hur många i Sverige, Europa och USA som anklagar Ukraina för att ha startat kriget genom att "närma sig Europa".P Peter787 skrev:
NATO hjälpte tydligen till med krigstartandet också genom att "expandera österut".
Väst är sedan länge infiltrerat av individer som medvetet eller omedvetet är fjärrstyrda av länder som Ryssland/Sovjetunionen, tidigare DDR, Kina, etc. etc., dvs. Nyttiga idioter.P pmd skrev: