Status
Inte öppen för fler kommentarer.
H hovapettson skrev:
En äldre herre som får örat genomskjutet och reser sig och gastar "kämpa!" är inte någon man lajar med.
Han borde ställa sig kropp till forskningens förfogande.

Om vi lyckas komma på hur man kan växa fram ett helt nytt öra på bara några dagar kan vi säkert slippa proteser i framtiden. Bara droppa på lite Trump, så växer ditt amputerade ben ut på fyra veckor.

Tror du verkligen på detta?

• Gilla
jawen och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:

Om vi lyckas komma på hur man kan växa fram ett helt nytt öra på bara några dagar kan vi säkert slippa proteser i framtiden. Bara droppa på lite Trump, så växer ditt amputerade ben ut på fyra veckor.

Ja, DU skulle säkert krypa ihop och skrika på mamma. (Har själv inte blivit beskjuten, men instinkten säger att man tar sig så långt bort man kan. Men vissa har något särdeles i sig...)

• Haha
kashieda
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:

Här har du en poäng. Som vanligt är vi helt ense😀.
Det kan mycket väl varit en propagandakupp men det krävs inte speciellt mycket "träff" för att blodet skall skvätta lite utan att det blir någon större skada på örat. Dessutom dog några åskådare ifall det inte också är en bluff av samma kaliber som när Clinton var på besök i Bosnien (?) och påstod att hon var tvungen att ducka för krypskyttarnas kulor. I själva verket var det som vanligt med välkomnande framför galauppklädda soldater i givakt.
Som sagt. Politiker ljuger!

Var attentatet på riktigt är Trump en djäkel på att behålla fattningen när det verkligen hettar till.

Redigerat:
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
P
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Ja, det är så det ser ut i USA. De som dyker upp får rösta och bestämma.
Så är det i Sverige också. Skillnaden torde vara hur viktig rikspolitik är för den enskilde medborgaren.

H hovapettson skrev:
Ja, DU skulle säkert krypa ihop och skrika på mamma. (Har själv inte blivit beskjuten, men instinkten säger att man tar sig så långt bort man kan. Men vissa har något särdeles i sig...)
Så varför ljuga om att halva örat var bortskjutet? Du inser väl att ingen rimligt tänkande människa tror på dig?

kashieda kashieda skrev:
Så varför ljuga om att halva örat var bortskjutet? Du inser väl att ingen rimligt tänkande människa tror på dig?
Genomskjutet öra. Det var på film. Du verkar sjuk i TDS. Oftast underhållande men mest tröttsamt. Sök hjälp. (Men ingen kan ge dig det.)

D
Intet Intet skrev:
Tråden Trump handlar om en mycket udda politiker som egentligen inte är en politker alls. Det är nog en av två bidragande orsaker till att han blev vald. Den andra heter Biden/Harris.
Trump är generös med sin inkonsekvens samt frånvaro av utrikespolitik. Han verkar även ovan att bli ifrågasatt vilket kan förklara misslyckandet hittills med att få fred i Ukraina. För det verkade som han trodde att det bara var att tala om för Putin vad denne skulle göra.

Själv tror jag att han blir lurad av sina medarbetare för att de vill bli av med honom. Den sparkade rådgivaren Valtz är ett exempel.

Du kan alltså inte nämna en enda hederlig politiker själv?

Om jag blir förlöjligand och ifrågasatt av några okända skribenter, bekommer mig föga. Framförallt när de är så ömhudade att de inte klarar av en annan uppfattning än sin egen. Dessutom i ett diskussionsforum där de borde förvänta sig diskussioner och inte ryggdunkande jamseri.
Intet Intet skrev:
Här är ännu en av dina knivskarpa analyser.

"Jag kastade ett basebollträ av verklighet rakt in i en bubbla av självbedrägeri, och tydligen exploderade den rakt i ditt ansikte."

Exploderande basebollträn?

Björn Ranelid, kunde inte sagt det bättre!

Som sagt. Trump skulle varit grön av avundsjuka om han känt till din helt sanslösa talang att skriva helt meningslösa inlägg.
Intet Intet skrev:
Min gamla mamma (snart 100) sade nyligen när vi diskuterade småttingar som är yrkesmördare. -"Jag är rädd att dessa barn är förlorade".
Samma sak med dig.

När jag noggrant läser de alster du slumpmässigt sprider ut, tänker jag för mig själv -"den pajsaren skulle jag verkligen vilja träffa i verkligheten..

Men, jag ser framför mig en tjock, finnig trettiosexårig som aldrig läst en bok i hela sitt liv och fortfarande bor i pojkrummet hos sina föräldrar.

Det vore väldigt intressant att träffa dig i verkligheten. Skicka PM!
På riktigt tack.

Din respons är ett konstverk i ofrivillig självparodi.

Du går från exploderande basebollträn till diagnoser om mitt privatliv, för att sedan avsluta med ett hemligt erbjudande om fika.

Att bli jämförd med Ranelid var ju... charmigt. En passiv-aggressiv komplimang i kombination med en förolämpning nästan poetiskt, fast oavsiktligt.

Jag vet inte om du försöker vinna en debatt, ansöka till en dokusåpa eller skriva MAGA-manifest med haikudynamik. Men underhållande är det.

Det är som att läsa MAGA-retorik på speed, lite Trump, lite Putin, mycket självrättfärdig förvirring.

Och det är ju rörande hur du försöker låtsas att du inte bryr dig om att bli ifrågasatt samtidigt som du ägnar halva inläggen åt att just… reagera.
Förlåt om mina alla hela meningar i rad kraschade din interna mejlserver från 1998.

Och du säger att du vill träffa mig?Gulligt.

Men jag tror inte det är ett möte du söker, du letar efter någon att spegla din egen frustration i, för det är enklare än att reflektera över varför du försvarar en man och en rörelse som tycker att rättsstaten är ett hinder och att lögnen är ett verktyg.

Men jag uppskattar ändå att du gör jobbet åt mig.
Du visar exakt varför Trumpismen frodas känslor över innehåll, personangrepp istället för sakargument, och en total oförmåga att hålla sig till ämnet.

Och att du tror att mitt påpekande om MAGA-retorikens tomhet är ett tecken på att jag saknar sakfrågor, säger egentligen allt.

Det är en fascinerande talang du har att gå runt själva kärnan i varje inlägg som vore det ett elstängsel. Du väjer, hoppar, byter ämne, raljerar, men du svarar aldrig.

Sen kommer ryggdunkskortet: "Ni tål inte kritik, ni vill bara ha jamande samförstånd". Alltså... från dig?

Så enligt dig var Trump alltså "generös med inkonsekvens", ovan vid att bli ifrågasatt, lurad av sina rådgivare och missförstod tydligen Ukrainakriget som ett personligt samtal med Putin?

Det är nästan fantastisk. Du har lyckats med något inte ens Fox News vågat försöka, att måla upp Trump som både stark ledare och hjälplös bricka i spelet samtidigt.

Hälsa din mamma, Anna hälsar också.

Anna föreslog att vi skickar dig en punktlista med läsförståelseövningar, men jag sa att du nog är mer inne på emojianalys.

• Gilla
  • Älska
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
P
kashieda kashieda skrev:
Det är tydligen vänsterns fel att högern blivit högerextrem, inte högerns.
När det bara finns två alternativ kan det bli svårt att välja något man verkligen tycker om.

P
Dan1891 Dan1891 skrev:
@Claes Sörmland
Vad härligt att du förklarar för oss att Trumps framgång beror på att demokraterna är för vänster...
Det är en faktor. Andra faktorer är fattigdom i rostbältet och strukturell rasism.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P
[länk]
I videon ovanför artikeln säger Joe Biden (bl.a.) "you can't love you country only when you win".

Trump i ett valtal 2016: "We're gonna win so much you may even get tired of winning and you'll say please please it's too much winning we can't take it anymore".

Men Trump älskar förstås inte sitt land alls. Donald Trump älskar bara Donald Trump.

• Gilla
vanpire och 7 till
  • Laddar…
P
El-Mattias skrev:
Vi klarar otroligt nog av att handha en Colt45 utan att inneha en betongförstärkt vapenskåp.
Nej, det gör ni inte.

Jag har bott en kort period i Austin, TX, där jag trivdes väldigt bra. Kanske för att Austin inte är typiskt för Texas?

• Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
P
El-Mattias skrev:
Huvudorsaken som jag ser det är att woke kulturen höll på att förstöra vår frihet. Bögeri, feminism, hbtq och annat onaturligt trams samt att ”bebisförklarar” befolkningen tror jag avgjorde valet.
Antagligen känner sig en hel del vita män hotade av bögeri, feminism, hbtq och annat onaturligt trams. Det strider dock mot det amerikanska frihetsidealet att stifta lagar som förbjuder sådant.

Så du har nog rätt. Många kände att det får vara nog med sånt nu och vill återgå till tiden då "America was great". Några längtar nog tillbaka ända till tiden innan 1860.
El-Mattias skrev:
Vem vill leva i en polisstat? Det tror jag är orsaken
Polisstaten börjar ta form nu. ICE gör en del vilda ingripanden.

• Gilla
Abies koreana och 4 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Nej, det gör ni inte.

Jag har bott en kort period i Austin, TX, där jag trivdes väldigt bra. Kanske för att Austin inte är typiskt för Texas?
Jo, det tycker jag de alldeles uppenbart kan. Vi är ju helt klart värdelösa på att använda skjutvapen enligt statistiken….

Diagram över dödsskjutningar per 100 000 invånare i Texas och Sverige (2013–2023), visar högre siffror i Texas varje år.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
P
El-Mattias skrev:
[…] att vi inte är jättebebisar vilket de flesta här anser att europeiska män blivit.
Europeiska män behöver inte skjutvapen för att vara manliga, men det varierar kanske lite med breddgrad.

Här i Europa råder också en hyfsat utbredd åsikt att män och kvinnor ska vara jämställda. (Varierar nog också lite med breddgrad). N.B. "ska vara", och inte "är".

• Gilla
BirgitS och 5 till
  • Laddar…
P
De två partierna i det amerikanska systemet är de konservativa och demokraterna.
De är inte de enda partierna i det amerikanske partiet, men de dominerar stort, åtminstone på riksnivå. Tyvärr är dock inte republikanerna ett konservativt parti längre, utan ett radikalt populistparti.

• Älska
  • Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.