- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Som "Vi socialdemokrater har alltid fört en restrektiv invandringspolitik". Den lögnen verkade inte bekomma Magda, det minsta. Likaså när hon lipade och ljög för att skydda sin partivän. Helt i Trumpklass!kashieda skrev:
Sanna Marins ljugande är det nog få av oss som har nån pejl på.
I ett eller flera tidigare inlägg förde jag fram samma självklara gråskaleresonemang som du nu gör.makhno_ skrev:
Jag misstänker att det här tänket är största skälet till Trumps framgångar.
Man ser det också i helt opolitiska frågor så jag misstänker att det är något mentalt/psykologiskt. En del av befolkningen kan helt enkelt inte förstå att gråskalor har många toner och skillnaden är enorm från gråvitt till gråsvart.
Sedan har vissa medier och personligheter jobbat extremt hårt med att sudda ut gråskalor för att det alltid varit nyckeln för extremhögern. Konsumerar man sådan info är nog risken stor att man kör snett. Sedan tillkommer såklart många som faktiskt tycker att Trumps lögner är irrelevanta för att man inte bryr sig om demokrati.
Jag fullständigt avskyr Magdalena Andersson men inte fullt lika mycket som Kristersson eller Åkesson. Övriga partiledarna har jag inte mycket känslor för.
Det togs inte väl emot eftersom jag jämförde två storheter, som bland annat dina "gillare" inte gillade. Så det här med gråskalor är inte helt enkelt. Ibland är de självklara och ibland förbjudna. Det beror nog på att vissa nyanser helt enkelt inte får förekomma i ett ämne där den ena parten i ens sinnebild helt enkelt representanter det onda.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 416 inlägg
Just när det gäller "restriktiv invandringspolitik" så beror på ju på varifrån man tittar på uttalandet..Intet skrev:
Jag kan inte minnas att socialdemokraterna nånsin argumenterat för en invandringspolitik helt utan restriktioner, alltså är ju någon form av restriktioner aktuella. Är de för få/mjuka, eller för många/hårda beror bara på vart man står i frågan.
Definitivt inte "trumpklass" på den.
Det gäller naturligtvis i ett Svenskt politiskt sammanhang där framförallt SD varit för en restrektiv invandringspolitik vilket de tidigare bannats för av bla sossarna -"mitt Sverige bygger inga murar".Dan_Johansson skrev:
Just när det gäller "restriktiv invandringspolitik" så beror på ju på varifrån man tittar på uttalandet..
Jag kan inte minnas att socialdemokraterna nånsin argumenterat för en invandringspolitik helt utan restriktioner, alltså är ju någon form av restriktioner aktuella. Är de för få/mjuka, eller för många/hårda beror bara på vart man står i frågan.
Definitivt inte "trumpklass" på den.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 416 inlägg
Ja, det är klart, röstar man på det bruna laget är det klart att det uppfattas som modifiering av sanningen..
Nej. För nu tycker S nästan som SD.Dan_Johansson skrev:
Du menar att S endast skall jämföras med MP i invandringspolitiken så det inte blir lika uppenbart att Magda ljuger som en häst travar.
Att kalla SD för bruna är utomordentligt larvigt. Finns så vitt jag vet ingen brunskjortepolitik i det partiet. De har inrättat sig i ledet som snälla pojkar. Kan du ge ett exempel på motsatsen?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 172 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 172 inlägg
Det var ju några som kollade hur det var med lögner under debatten mellan Trump och Harris. Det visade sig väl att Trump ljög typ 3 gånger oftare och dessutom med värre/grövre lögner än vad Harris gjorde. För Harris var det i huvudsak sånt som att ta fel på en siffra, medan Trump kom med rena påhitt utan någon som helst verklighetsförankring som de där lögnerna gällande Springfield och att delstater tillåter att nyfödda får dödas.