Status
Inte öppen för fler kommentarer.
N
kashieda kashieda skrev:
Han ljuger ju fullständigt skamlöst. De flesta andra har åtminstone någon känsla för att det är lite pinsamt att bli påkommen, men den spärren verkar ju saknas helt hos honom.
När man gör något tillräckligt länge och ofta så blir man van och gör det utan skam. Kan man dessutom göra det utan att någon ställer en till svars för det så lär man ju inte sluta heller.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Den ena är kort. Den andra lång.😁 Ljugandet är de lika duktiga på, båda två.
Magdalena Andersson är ett bra exempel på en lögnhals.
[länk]

Hon ljög även när hon sade att Socialdemokraterna alltid fört en restrektiv invandringspolitik.

Hon försökte mutanklaga Henrik Jönsson.

De tre exemplen kom jag direkt.
Du verkar ducka frågan huruvida du tycker eller inte tycker att det är någon större skillnad på Maggan och Trump. Kan man konstatera.

Påminner mig om Jimmie när han vägrade svara på frågan om vem han föredrog mest (eller nåt sånt) - Biden eller Putin.

Att du påstår att Maggan och Trump ljuger lika bra säger en hel del om dig.

• Gilla
jawen och 5 till
  • Laddar…
K
Verkar inte finnas några som helst gränser för Trump.

Tweet jämför en gåva Hillary Clinton nekades med en lyxgåva till Trump.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Ledsen
  • Wow
Abies koreana och 3 till
  • Laddar…
S Sweetme skrev:
Du verkar ducka frågan huruvida du tycker eller inte tycker att det är någon större skillnad på Maggan och Trump. Kan man konstatera.
Ditt konstaterande är inte mycket värt, kan man konstatera.
Jag har aldrig sagt att Trump inte ljuger.
Det jag däremot säger är att alla politiker ljuger, inklusive "vår Magda". Något flera här inte vill erkänna i sin iver att vara den som ogillar Trump mest.

S Sweetme skrev:
Påminner mig om Jimmie när han vägrade svara på frågan om vem han föredrog mest (eller nåt sånt) - Biden eller Putin.
Ja, hur fan kan man svara på en sådan fråga? -Vad föredrar du. Att äta skit eller dricka piss?
vad hade du valt?
S Sweetme skrev:
Att du påstår att Maggan och Trump ljuger lika bra säger en hel del om dig.
Det säger väl mer om henne än om mig.

Intet Intet skrev:
Nej, det är inte som att jämföra äpplen och päron, utan som att jämföra äpplen och hjullastare.

Om du inte vill acceptera det, då säger det en del om dig.

• Gilla
lat och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
Intet Intet skrev:
Ja, hur fan kan man svara på en sådan fråga? -Vad föredrar du. Att äta skit eller dricka piss?
vad hade du valt?
Naturligtvis hade jag valt en som vill ha ett demokratiskt statsskick och inte en diktator. Synnerligen enkelt.

Att du och Jimmie inte håller med säger ju en hel del om vad ni har för bild av världen och vad ni vill ska ske i världen.
Intet Intet skrev:
Det jag däremot säger är att alla politiker ljuger, inklusive "vår Magda". Något flera här inte vill erkänna i sin iver att vara den som ogillar Trump mest.
Frågan är om de ljuger på samma sätt. Vad anser du om antalet lögner och hurdana lögnerna är?
Se inlägg #1 574 .

• Gilla
lat och 4 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Eeh..?
Har någon påstått att du påstått att Trump inte ljuger?
Det du påstod var att Maggan och Trump är lika duktiga på att ljuga och att alla politiker ljuger.
Intet Intet skrev:
vad hade du valt?
Jag hade givetvis föredragit Biden.
Du får gärna försöka förklara vad det är som får dig att i princip likställa Biden och Putin, att de är av ungefär samma skrot och korn alltså.
Intet Intet skrev:
Nej, det säger enbart något om dig eftersom det är du som påstår något så fånigt. Bara för att du påstår att Maggan ljuger lika duktigt som Trump betyder inte att det faktiskt förhåller sig så.

Min fråga kvarstår, obesvarad.

• Gilla
lat och 3 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Om du inte vill acceptera det, då säger det en del om dig.
Eller om dig. Men, det är ganska ointressant. Politiker ljuger när de tror att de har någon vinning av ljugandet. Ibland är det så uppenbart att de avslöjas men ofta klarar de sig på grund av journalisternas oförmåga att ställa följdfrågor. Gäller framförallt Svenska journalister, vilket gagnar vår helylleMagda.

• Wow
kashieda
  • Laddar…
N Niq skrev:
När man gör något tillräckligt länge och ofta så blir man van och gör det utan skam.
Ja, så är det, det som är ännu värre är att vi alla som ff reagerar normalt på denna mans galenskaper också blir vana och slutar reagera. Hans utrymme utökas och vi vänjer oss vid en vald president som uppträder allt mer diktatoriskt.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Intet Intet skrev:
Eller om dig. Men, det är ganska ointressant. Politiker ljuger när de tror att de har någon vinning av ljugandet. Ibland är det så uppenbart att de avslöjas men ofta klarar de sig på grund av journalisternas oförmåga att ställa följdfrågor. Gäller framförallt Svenska journalister, vilket gagnar vår helylleMagda.
Jag har aldrig hört svenska politiker hitta på att vissa innevånare äter husdjur. Har du?
Har du hört dem påstå att tillåta sena aborter när moderns liv står på spel eller fostret är så skadat att det kommer att dö i livmodern eller direkt vid födseln är att likställa med att avrätta bebisar?
Har du hört någon annan likvärdig lögn från dem?

Men Trump har kommit med just de två lögnerna. Den första ledde till att många barn bombhotades flera gånger.

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Bara jag som blir rätt misstänksam mot Qatars flygplansgåva i ljuset av att de nu ska köpa 160 plan för den nätta summan 1900 miljarder?

Muta för att inte få tullar?

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Trump gör det han förväntas göra eftersom han valdes av det amerikanska folket på just stora förväntningar. Och i USA har vi inte rösträtt. Amerikaner består till stor del av européer, men det är européer av en annan kaliber än de som blev kvar i Gamla världen. Några av hans väljare röstade nog för att slippa Biden/Harris-spektaklet, men många vill ha det som nu sker. Vi får gratulera dem. Han har blott två år på sig. Putin kunde han dock inte riktigt rå på och det sitter tydligen femtio överlevande i gisslan i Gaza, men ge mannen lite extra tid. En äldre herre som får örat genomskjutet och reser sig och gastar "kämpa!" är inte någon man lajar med.

• Haha
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
H hovapettson skrev:
Amerikaner består till stor del av européer, men det är européer av en annan kaliber än de som blev kvar i Gamla världen.
Ja, uppenbarligen eftersom de röstade fram Trump, och på det stora hela är ett land på dekis (och det redan innan nuvarande cirkusföreställning) eller vad menade du?

mexitegel mexitegel skrev:
Ja, uppenbarligen eftersom de röstade fram Trump, och på det stora hela är ett land på dekis (och det redan innan nuvarande cirkusföreställning) eller vad menade du?
Du ser vad Milei har åstadkommit. Nehej, du kanske inte har det? Vänsterblivna regimmedia berättar ju inte det.

Det handlar inte om vad, utan hur.

• Gilla
Abies koreana
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.