Status
Inte öppen för fler kommentarer.
H heimlaga skrev:
Det är välkänt att Sachs arbetar för Putin.
Det är sådan faktaunderbyggd information som får mig att blint lita på dina knivskarpa analyser. Inga känslor, bara ren torr fakta.

H heimlaga skrev:
Jaha du fortsätter enligt manus.
Vad tror du själv om Valtz eller Trumps övriga entorage.
Är de Putintroll de med?😁

Intet Intet skrev:
Du kan alltså inte nämna en enda hederlig politiker själv?
I sig oväsentligt, det är som att jämföra en sadistisk massmördare med en som otillåtet köpt en chokladkaka med skattemedel eller någongång drar en vit lögn.

Du ser ingen större skillnad på Donald Trump och tex Magdalena Andersson?

Förövrigt är jag övertygad om att det finns massor av hederliga politiker och att ca 99% av alla politiker är hederligare än Donald Trump.

• Gilla
lob och 5 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det håller jag för osannolikt. Jag tror snarare att Putins förebild är Stalin.
Han älskar båda. De kom ju bra överens.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det fins nog mer pengar att tjäna inom astrologi. :)
Iaf i USA numera.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
S Sweetme skrev:
Du ser ingen större skillnad på Donald Trump och tex Magdalena Andersson?
Den ena är kort. Den andra lång.😁 Ljugandet är de lika duktiga på, båda två.
Magdalena Andersson är ett bra exempel på en lögnhals.
https://www.expressen.se/ledare/magdalena-andersson-hycklar-om-spelharvan/

Hon ljög även när hon sade att Socialdemokraterna alltid fört en restrektiv invandringspolitik.

Hon försökte mutanklaga Henrik Jönsson.

De tre exemplen kom jag direkt.

• Wow
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Magdalena Andersson är ett bra exempel på en lögnhals.
[länk]

Hon ljög även när hon sade att Socialdemokraterna alltid fört en restrektiv invandringspolitik.

Hon försökte mutanklaga Henrik Jönsson.

De tre exemplen kom jag direkt.
De här exemplen går också att diskutera på vilket sätt Maggan "ljög" men oavsett så betyder det här att du inte ser någon större skillnad på Magdalena och Trump?

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Israel för ett försvarskrig. När Hamas gömmer sig bland civilbefolknings är det Hamas, inte Israel, som begår krigsbrott.
Israel har olagligt ockuperat Gaza & Västbanken, så det är inget "försvarskrig".
Finns tom FN resolutioner på detta.

Jag antar att du försvarar Rysslands agerande i Donbass osv med samma motivering?
Ryssland hävdar ju också att de för ett "försvarskrig" där.

• Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Trump ljuger som en tvättäkta politiker.
Biden och Palme ljög de med. Nämn en politiker du vet aldrig ljuger. Bara en, det räcker.

Som bekant är min förtjusning över Trump starkt begränsad men att specifikt anklaga just honom för att ljuga när han är i så gott sällskap, tyder på en viss .. blindhet.
Vet ingen politiker som aldrig ljuger och har nog inte träffat någon människa som aldrig ljuger heller. Sanna Marin är väl en av dom ärligaste politikerna jag kan komma på men är övertygad om att hon också har ljugit.

• Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Vet ingen politiker som aldrig ljuger och har nog inte träffat någon människa som aldrig ljuger heller. Sanna Marin är väl en av dom ärligaste politikerna jag kan komma på men är övertygad om att hon också har ljugit.
Förstår inte varför det här diskuteras i samma mening som att Trump ljuger. Det är som att alla politiker ljuger (vilket de kanske gör) och därmed är av samma skrot och korn, att Trump är vare sig bättre eller sämre än någon annan...

Det är den här typen av retorik som gjort att även mer sansade men smått desillusionerade mittenväljare accepterar en aspirerande diktator och tillika patologiskt lögnaktig skurk som Trump.

Ofattbart.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Krille4 och 7 till
  • Laddar…
S Sweetme skrev:
Förstår inte varför det här diskuteras i samma mening som att Trump ljuger. Det är som att alla politiker ljuger (vilket de kanske gör) och därmed är av samma skrot och korn, att Trump är vare sig bättre eller sämre än någon annan...

Det är den här typen av retorik som gjort att även mer sansade men smått desillusionerade mittenväljare accepterar en aspirerande diktator och tillika patologiskt lögnaktig skurk som Trump.

Ofattbart.
Det är ju den ständiga relativiseringen som trollen förfinat till perfektion.
"Alla är lika goda kålsupare så hur kan du klaga på Trump eller Putin?"

• Gilla
  • Älska
Krille4 och 5 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Jag misstänker att det här tänket är största skälet till Trumps framgångar.

Man ser det också i helt opolitiska frågor så jag misstänker att det är något mentalt/psykologiskt. En del av befolkningen kan helt enkelt inte förstå att gråskalor har många toner och skillnaden är enorm från gråvitt till gråsvart.

Sedan har vissa medier och personligheter jobbat extremt hårt med att sudda ut gråskalor för att det alltid varit nyckeln för extremhögern. Konsumerar man sådan info är nog risken stor att man kör snett. Sedan tillkommer såklart många som faktiskt tycker att Trumps lögner är irrelevanta för att man inte bryr sig om demokrati.

Jag fullständigt avskyr Magdalena Andersson men inte fullt lika mycket som Kristersson eller Åkesson. Övriga partiledarna har jag inte mycket känslor för.

• Gilla
Krille4 och 4 till
  • Laddar…
S Sweetme skrev:

Ofattbart.
Ja det är inte det att Trump ljuger vilket han verkar göra mer än dom flesta politiker o andra människor. Det är allt annat han gör tillsammans med alla lögner.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Ja det är inte det att Trump ljuger vilket han verkar göra mer än dom flesta politiker o andra människor. Det är allt annat han gör tillsammans med alla lögner.
Han ljuger ju fullständigt skamlöst. De flesta andra har åtminstone någon känsla för att det är lite pinsamt att bli påkommen, men den spärren verkar ju saknas helt hos honom.

• Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Det var "vi" väljare som tyckte att försvaret var för dyrt. Och M hade inga problem att lägga ned eftersom de såg en chans att sänka skatten.
Politiker gör väldigt få saker som inte "vi" väljare vill, eftersom de gärna blir omvalda.
Tyvärr har du fel om politikerna. De gör väldigt ofta saker som vi väljare inte önskar.
Hur många av oss väljare tror du tycker att det behövs en myndighet för kulturanalys. Finns 300+ andra myndigheter där nog de flesta skulle ratas av de flesta väljare ifall de fick frågan.
När det gäller olika skatter så gör man sällan vad väljarna vill. Tror du de flesta väljare vill ha väldigt hög bensinskatt eller elskatt?
Skulle väljarna få välja hur staten ska få in t.ex. X miljarder så skulle garanterat en majoritet välja att bankerna skulle straffbeskattas istället för att ta det via t.ex. elskatten.
Så min erfarenhet är att politikerna mer eller mindre struntar i sådana petitesser som vad väljarna tycker (förutom kanske några månader innan valet). De vet att väljarna bara har ett antal partier som tycker rätt lika i de flesta frågor så de har liksom inga vettiga val att förändra systemet. Sen verkar ju även väljarnas minne dåligt, så de kommer bara ihåg kanske det senaste när något parti gör något dumt.

• Gilla
Peter787 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.