Status
Inte öppen för fler kommentarer.
P
FG FG skrev:
övergå till meritokrati istället för inkvotering.
Harvards "track record" tyder väl på att man tillämpar meritokrati?

Trumps version av meritokrati är en slags DEI som innebär "pale stale male".

• Gilla
Danne824 och 3 till
  • Laddar…
P
L lat skrev:
Jo vi har ju hela astronomi fältet tex där det finns väldigt få om ens några "vanliga anställningar" att få.
Du kanske tycker att den forskningen ska läggas ned?
Det fins nog mer pengar att tjäna inom astrologi. :-)

• Gilla
lat
  • Laddar…
P
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Snart är det mellanval och vi får hoppas på att man förlorar lagstiftande församling i alla fall.
Tror du att det kommer att hållas ett mellanårsval?

P
K karlmb skrev:
De är samtidigt emot vetenskap och det som forskas fram där, de vill helst att världen ska se ut som 1960 när USA blomstrade.
Jag gissar att du menar att MAGA tror att USA blomstrade 1960. I själva verket har USA gjort enorma framsteg sen dess.

• Gilla
Danne824
  • Laddar…
P
B b8q skrev:
Vänster-mitten-höger är relativa begrepp.

Viktigt att komma ihåg att amerikansk ”vänster” väl ligger någonstans kring svenska liberalerna och moderaterna i sin politiska åskådning.
Njae, det är nog en förenkling. USA och Sverige är så pass olika att jämförelser av det slaget har stor potential att misslyckas.

• Gilla
Danne824
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Men, jag ser framför mig en tjock, finnig trettiosexårig som aldrig läst en bok i hela sitt liv och fortfarande bor i pojkrummet hos sina föräldrar.
Trodde det här var själva nidbilden av en svensk vit incel eller nyrekryterade nättroll för SD eller dylikt (dvs bittra lågutbildade vita män).

🤔

• Älska
Danne824
  • Laddar…
P pmd skrev:
Nej, det är förkastligt. Alla västländer borde skicka trupp till Gaza i avsikt att avväpna Hamas så att det kan bli fred i Gaza.
Hur skall det gå till. Döda alla för att säkerställa att det inte finns några Hamassoldater kvar.
Nu har ju Israel erkänna att det verkliga målet är lebensraum. Är det en godtagbar ursäkt för utrotning av Palestinierna?

Som sagt. Utan Trump/USA hade inga civila dödats.

P pmd skrev:
Det kan vara vanskligt att inte ta det på allvar. Han gör ju nu vad han sa under valkampanjen att han skulle göra.

Visst är det så. Han är en kompetent kaotiker.
Absolut att man bör ta Trump på allvar det jag menade var att man aldrig kan lita på vad han säger.

Retrospektivt så borde Trump ha tagits på större allvar från början.

S Sweetme skrev:
Trodde det här var själva nidbilden av en svensk vit incel eller nyrekryterade nättroll för SD eller dylikt (dvs bittra lågutbildade vita män).

🤔
Se där! Jag som trodde du stöttade danne i vått och torrt. Så roligt att jag hade fel.

• Haha
Danne824 och 2 till
  • Laddar…
S Sweetme skrev:
Absolut att man bör ta Trump på allvar det jag menade var att man aldrig kan lita på vad han säger.

Retrospektivt så borde Trump ha tagits på större allvar från början.
Trump ljuger som en tvättäkta politiker.
Biden och Palme ljög de med. Nämn en politiker du vet aldrig ljuger. Bara en, det räcker.

Som bekant är min förtjusning över Trump starkt begränsad men att specifikt anklaga just honom för att ljuga när han är i så gott sällskap, tyder på en viss .. blindhet.

Intet Intet skrev:
Trump ljuger som en tvättäkta politiker.
Biden och Palme ljög de med. Nämn en politiker du vet aldrig ljuger. Bara en, det räcker.

Som bekant är min förtjusning över Trump starkt begränsad men att specifikt anklaga just honom för att ljuga när han är i så gott sällskap, tyder på en viss .. blindhet.
Men snälla, det är det här som gör att du blir så starkt ifrågasatt och bitvis förlöjligad.

Du förminskar och slätar över ständigt det Trump säger och gör och jämför det med vilken annan politiker som helst och i princip hävdar att Trump bara är en ”vanlig politiker”.

• Gilla
Danne824 och 5 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Vanligen är det folk med insikt i forskningsvärlden som har inflytande på forskningsfinansiering. Så är knappast fallet här.
Nu förstår jag inte vad du tror att jag menar.

S Sweetme skrev:
Men snälla, det är det här som gör att du blir så starkt ifrågasatt och bitvis förlöjligad.

Du förminskar och slätar över ständigt det Trump säger och gör och jämför det med vilken annan politiker som helst och i princip hävdar att Trump bara är en ”vanlig politiker”.
Tråden Trump handlar om en mycket udda politiker som egentligen inte är en politker alls. Det är nog en av två bidragande orsaker till att han blev vald. Den andra heter Biden/Harris.
Trump är generös med sin inkonsekvens samt frånvaro av utrikespolitik. Han verkar även ovan att bli ifrågasatt vilket kan förklara misslyckandet hittills med att få fred i Ukraina. För det verkade som han trodde att det bara var att tala om för Putin vad denne skulle göra.

Själv tror jag att han blir lurad av sina medarbetare för att de vill bli av med honom. Den sparkade rådgivaren Valtz är ett exempel.

Du kan alltså inte nämna en enda hederlig politiker själv?

Om jag blir förlöjligand och ifrågasatt av några okända skribenter, bekommer mig föga. Framförallt när de är så ömhudade att de inte klarar av en annan uppfattning än sin egen. Dessutom i ett diskussionsforum där de borde förvänta sig diskussioner och inte ryggdunkande jamseri.

P pmd skrev:
NATO har ingen skuld till Rysslands krig i Ukraina.
Det är välkänt att Sachs arbetar för Putin.

Enligt Putin är alla allianser mellan demokratiska stater och alla former av försvar i demokratiska stater ett hot mot freden eftersom det då blir krig när Ryssland erövrar de staterna. Demokrati i stater utanför Ryssland är ett hot och därför måste sådana stater erövras och underkuvas och dess befolkning utplånas men fredligast är det ju om man kan göra allt det där utan att störa freden. Det vill säga utan motstånd.

• Älska
  • Gilla
BirgitS och 4 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Tråden Trump handlar om en mycket udda politiker som egentligen inte är en politker alls. Det är nog en av två bidragande orsaker till att han blev vald. Den andra heter Biden/Harris.
Trump är generös med sin inkonsekvens samt frånvaro av utrikespolitik. Han verkar även ovan att bli ifrågasatt vilket kan förklara misslyckandet hittills med att få fred i Ukraina. För det verkade som han trodde att det bara var att tala om för Putin vad denne skulle göra.

Själv tror jag att han blir lurad av sina medarbetare för att de vill bli av med honom. Den sparkade rådgivaren Valtz är ett exempel.

Du kan alltså inte nämna en enda hederlig politiker själv?

Om jag blir förlöjligand och ifrågasatt av några okända skribenter, bekommer mig föga. Framförallt när de är så ömhudade att de inte klarar av en annan uppfattning än sin egen. Dessutom i ett diskussionsforum där de borde förvänta sig diskussioner och inte ryggdunkande jamseri.
Jaha du fortsätter enligt manus.

• Gilla
  • Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.