- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Bitvis har ryssarna varit ganska effektiva.Intet skrev:
Så här såg Vovtjansk ut i september 2024.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här såg Vovtjansk ut i april 2015.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är mottagaren av ett meddelande som tolkar budskapet. Om avsändaren tycker sig bli missförstådd så är det avsändaren som behöver förhålla sig till det.Intet skrev:
Men det har jag. Det är utomordentligt tråkigt, Det har du alldeles rätt i. AH berättade dock vad han hade för framtidsplaner, men det var få som trodde på det.Intet skrev:
Det påminner om dagens situation i USA. Trump talade tydligt om vad han ämnade göra om han blev vald till president. Ändå blir en och annan förvånad över hans tilltag idag. "Det kanske inte blir så illa med Trump, ändå" och liknande har hörts/sett, möjligen även från Intet, men jag har inte kompetens eller kapacitet att leta rätt på det. Intet själv kanske kan bekräfta eller dementera?
Sauron behöver ingen advokat. Putin har varit tämligen öppen med sin syn på saken.Intet skrev:
Jag ska nog inte vara med på din ölkväll. Jag behöver alltid fundera ett tag innan jag svarar. Därför föredrar jag skriftlig kommunikation.mikethebik skrev:
Det finns kanske fler som jag. Ignorera oss inte om vi inte vill dricka öl, utan engagera oss i skrift.
Trump är inte kristen enligt egen utsago.A Abies koreana skrev:
Bilden är alltså ett utslag av hans narcissism. För att förstås Trump bättre måste man inse att allt han gör handlar om honom själv.
Stalin och Mao kom rätt långt med det.A Abies koreana skrev:
"Pope Bob" är 69 år gammal. Trump är 78 år gammal. Oavsett alla andra svårigheter att övervinna för att kunna bli påve (man måste väl till att börja med vara kristen och helst katolik för att komma ifråga?) så är det väl lite osäkert om Trump överlever Pope Bob?D Danne824 skrev:
T.o.m. Trump borde väl inse det? Eller …?
Det var nog Vance som var mest nedlåtande mot Zelenskyj vid det tillfället, men det var inte en T-shirt han bar, utan en långärmad designertröja.D Danne824 skrev:
Zelenskyj var inte den förste att besöka Vita Huset utan att var klädd i kostym och strypsnara. Yassir Arafat bar nån slags militärutstyrsel när han besökte Bill Clinton 2000.
Winston Churchill bar inte heller kostym och slips vid sitt besök i Vita Huset 1940, utan hade en slags muraroverall på sig. (En av Churchills hobbies var att mura).
Det inses alltså lätt att Trumps, och ännu mer Vances, förolämpningar mot Zelenskyj inte handlade om klädsel. Klädseln var en förevändning för att kunna förödmjuka Zelenskyj.
Det kan vara vanskligt att inte ta det på allvar. Han gör ju nu vad han sa under valkampanjen att han skulle göra.S Sweetme skrev:
Visst är det så. Han är en kompetent kaotiker.S Sweetme skrev:
Demokraterna har tyvärr i flera år bedrivit kampanj för att få Trump vald. Inte medvetet förstås.Dan1891 skrev:
Valresultatet i höstas var mer ett misstroendevotum mot demokraterna än en signal om förtroende för republikanerna och Trump. Valmanskåren (som tyvärr bestod av en minoritet av de amerikanska röstberättigade medborgarna) röstade på vad de trodde var det minst dåliga. De bedrog sig dock.