Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D Danne824 skrev:
Tack för att du bekräftar exakt vad jag syftade på, Intet.

Du skriker "bot!" medan du själv matar ut svar som en rysk fax från 1986, stycke för stycke, med emojis och halva tankar som om löpande text vore ett hot mot din kognitiva balans.

Kanske är det bara bekvämare att bryta upp allt i punkter när man inte riktigt har något sammanhängande att komma med?

Det blir mindre tydligt att du inte svarar på någonting.

Och det är där MAGA-retoriken smyger sig in:
skrika högre, undvik sakfrågor, hitta på fiender och hoppas att ingen märker att allt bygger på känsla istället för innehåll.

Du har anammat den stilen perfekt, men tyvärr minus karisman.

Jodå, Anna hälsar.
Hon undrar om du alltid behöver uppfinna låtsasfigurer när argumenten tryter, eller om det bara är något du gör när du blir påkommen med att inte förstå det du försöker bemöta?

Det är fortfarande du som flyr från varje konkret sakfråga som en MAGA-influenser med tomt manus.
Här är ännu en av dina knivskarpa analyser.

"Jag kastade ett basebollträ av verklighet rakt in i en bubbla av självbedrägeri, och tydligen exploderade den rakt i ditt ansikte."

Exploderande basebollträn?

Björn Ranelid, kunde inte sagt det bättre!

Som sagt. Trump skulle varit grön av avundsjuka om han känt till din helt sanslösa talang att skriva helt meningslösa inlägg.

H heimlaga skrev:
Ja så är ni instruerade att säga när ni möter motargument.
Men. Han har ju inga argument alls!
Nämn ett!

Du, däremot, är ju en lattjo kille som helt uppenbart driver med oss allihopa.

Trump har lite att lära av danne. Det är uppenbart.

D
Intet Intet skrev:
Men. Han har ju inga argument alls!
Nämn ett!

Du, däremot, är ju en lattjo kille som helt uppenbart driver med oss allihopa.

Trump har lite att lära av danne. Det är uppenbart.
Du har helt rätt, Intet.

Jag borde verkligen be om ursäkt.

Det är ju inte rimligt att förvänta sig att någon som kallar löpande text för "ordflöde" plötsligt skulle svara på sakfrågor.

Jag förstår att det blir för mycket att hantera när man vant sig vid punktlistor, emojier och låtsasfigurer som argumentationsform.

Jag inser att jag kanske har varit för krävande det är ju inte alla som har tid att läsa hela meningar, eller hur?

Och det är klart att det känns provocerande med ord som inte kan reduceras till en memetext eller MAGA-tweet.

Men det är lugnt.
Jag förstår att det kan vara jobbigt när någon speglar det du försöker dölja bakom skrattgubbar och sarkasmer.

Så varsågod du vinner.

Jag har använt fler än tre meningar i följd, och det är ju fusk i din värld.

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
D Danne824 skrev:
Du har helt rätt, Intet.

Jag borde verkligen be om ursäkt.

Det är ju inte rimligt att förvänta sig att någon som kallar löpande text för "ordflöde" plötsligt skulle svara på sakfrågor.

Jag förstår att det blir för mycket att hantera när man vant sig vid punktlistor, emojier och låtsasfigurer som argumentationsform.

Jag inser att jag kanske har varit för krävande det är ju inte alla som har tid att läsa hela meningar, eller hur?

Och det är klart att det känns provocerande med ord som inte kan reduceras till en memetext eller MAGA-tweet.

Men det är lugnt.
Jag förstår att det kan vara jobbigt när någon speglar det du försöker dölja bakom skrattgubbar och sarkasmer.

Så varsågod du vinner.

Jag har använt fler än tre meningar i följd, och det är ju fusk i din värld.
Min gamla mamma (snart 100) sade nyligen när vi diskuterade småttingar som är yrkesmördare. -"Jag är rädd att dessa barn är förlorade".
Samma sak med dig.

När jag noggrant läser de alster du slumpmässigt sprider ut, tänker jag för mig själv -"den pajsaren skulle jag verkligen vilja träffa i verkligheten..

Men, jag ser framför mig en tjock, finnig trettiosexårig som aldrig läst en bok i hela sitt liv och fortfarande bor i pojkrummet hos sina föräldrar.

Det vore väldigt intressant att träffa dig i verkligheten. Skicka PM!

P
Intet Intet skrev:
Att plåga Palestinska barn. Det går däremot bra. Märkligt.
Nej, det är förkastligt. Alla västländer borde skicka trupp till Gaza i avsikt att avväpna Hamas så att det kan bli fred i Gaza.

• Gilla
Peter787 och 1 till
  • Laddar…
P
L lat skrev:
Jo, vilket land som helst som begår övergrepp mot det civila befolkningen som Israel, har & ska kritiseras överallt där det är möjligt!
Israel för ett försvarskrig. När Hamas gömmer sig bland civilbefolknings är det Hamas, inte Israel, som begår krigsbrott.

• Wow
  • Gilla
  • Haha
Peter787 och 2 till
  • Laddar…
P
T TommyC skrev:
Då missar du det bra tillfället att göra rent ordentligt i hjulhusen samt inspektera bromsbelägg, fjädrar, bussningar och annat som kan vara slitet eller skadat. "Proffsen" som jag har sett i aktion använder mutterknackare utan momentstavar så byta hjul själv vid vägkanten kan nog de flesta glömma. Risken för sönderdragna gängor och fälgar är dessutom stor när man anlitar "proffsen". Det riskerar att bli dyrt i längden att anlita "proffsen".
Ja, det har du alldeles rätt i, men jag har en stilleståndsförsäkring så jag behöver inte byta däck själv om jag får punktering.

Dessutom låter jag serva bilen en gång om året på en märkesverkstad, som förhoppningsvis upptäcker brister i hjulhusen och eventuella dåliga bromsbelägg. Annars lär väl besiktningsfirman upptäcka det, skulle jag tro.

Om man byter bil hyfsat regelbundet är risken för att drabbas av problem liten.

P
Intet Intet skrev:
Det var ju trevligt, men inte speciellt informativt. 😀
Själv skulle jag använda en köttkvarn och sakta, sakta sänka ner Trump med fötterna före. Inte för att han sätter Amerika först. Utanför att han aktivt stödjer och möjliggör Israels systematiskta utrotning av ursprungsbefolkningen.
Ursprungsbefolkingen i det som ibland kallas Palestina, men vanligen kallas Israel, är väl kanaaninterna, om man går tillbaka till bronsåldern (medelhavsbronsålder, alltså; nordisk bronsålder inföll senare). Det fanns nog folk där ännu tidigare, men de vet jag inte mycket om.

P
Jarlingar Jarlingar skrev:
Problemet är väl vem som näst står på turlistan...
Tror inte det alternativet är ett dugg bättre än det nuvarande.
Vance är en vindflöjel. Hur han skulle agera som president beror mycket på vilka som kan styra honom.

P
P Peter787 skrev:
Finns väl ingen presidentkanditat som väljer en vise presidentkandidat som på något sätt kan överglänsa honom själv, det vore ju politiskt självmål.
JD Vance är ännu mer korkad än Trump.
Mike Pence är dock smartare än Trump. Och vettigare, men det är inte direkt svårt.

• Haha
  • Gilla
Danne824 och 1 till
  • Laddar…
P
P Peter787 skrev:
Problemet med Trump är väl att det inte finns en högre chef som kan avskeda honom 🤐
Jodå, kongressen kan avskeda Trump, men partisystemet gör att de flesta i kongressen är mer lojala till sitt parti än till sitt land.

• Gilla
Danne824 och 1 till
  • Laddar…
P
P Peter787 skrev:
Har någon president blivit avsatt ?
Nej.

Tre presidenter har åtalats i riksrätt ("impeachment") av kongressen, Andrew Johnson 1868, Bill Clinton 1998, och Donald Trump 2019 och 2021. Ingen av dem blev fällda.

(Nixon avgick för att slippa riksrätt).

P
P Peter_Ker skrev:
JFK blev avsatt på ett brutalt sätt.
Likaså Lincoln, Garfield och KcKinley.

P
J jawen skrev:
Jag är inte insatt i eventuella efterträdare till Putin, men med tanke på att han tillhör sista generationen gamla KGB med "tänket & styrning" av Ryssland, så bör det bli någon från generationen efter.
Det är väl knappast troligt att den generationen har ett mer demokratiskt sinnelag?

P
Intet Intet skrev:
Hade de viljat massmörda Ukrainare, hade de väl reda gjort det.
Ryssarna försöker och det pågår, men den lite dåliga kompetensen i kombination med ukrainarnas försvarsförmåga lägger hinder i vägen.

• Gilla
Danne824 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.