Status
Inte öppen för fler kommentarer.
tensiden tensiden skrev:
Med den lilla skillnaden att jag inte sett någon faktiskt motbevisa informationen i fråga samt att vad jag vet så är Bezos på Trumps sida. Men det är väl uttryckligen ledarsidorna som Bezos ändrat inriktning på vad jag förstår, inte resten av innehållet?


Men fine. Man kan ta i princip vilken annan nyhetskälla som helst. De har alla någon sammanställning av Trumps envisa lögner.
CNN: [länk]
NBC: [länk]
AP: [länk]
NY Times om lögnerna 2017: [länk]

Det går att fortsätta hur länge som helst..
Vad jag menade är att sedan några dagar tillbaka skall vi vara försiktiga med ny information från Washington Post. De kommer troligen att börja sprida Trumpens lögnsagor de också vad det lider. Som jag förstod det så var det just de där granskningarna av Trumpen som ledde till nya order från ägaren. Bezos eller vad han nu heter är ju en av Trumps trogna oligarker

Att Trumpen ljuger åtminstone varannan gång han rör på munnen borde vara uppenbart och välkänt för alla.
Fantastiskt att det ännu finns någon som inte vill se det. Många av hans påståenden går enkelt att faktagranska själv och gör man det några gånger blir det uppenbart att männisan är mytoman eller någonting ditåt.
 
  • Gilla
  • Haha
Lilllen och 7 till
  • Laddar…
L lbgu skrev:
De fick massor med hjälp av USA. Sen vet jag inte vad det har att göra med vad jag skrev. Snarare visar det ännu tydligare hur dåliga de var på att slåss. Trots att de mot slutet av kriget var totalt överlägsna när det gällde alla typer av numerärer så led de fortfarande enorma förluster tack vara sin primitiva taktik. Samma som de fortfarande verkar köra i Ukraina. Typ skicka fram upprepade vågor av soldater som till slut tar sig igenom när fiendens ammunition/soldater tagit slut. Men onödiga förluster verkar av någon anledning aldrig ha varit ett bekymmer i rysk krigföring.
Tom museiföremålen de snart tar till, T34 tanken, var egentligen en amerikansk Sherman som förbättrades lite.
Ryssland har alltid varit den hänsynslöse i krig. Fråga Gustavus Adolphus.
Stalin kastade in massor av misshaglga folkgrupper i köttkvarnen. Tydligen var det till stor del folk från Ukraina som ändå skulle ersättaa med hans eget folk på sikt.
Några av de mest framgångsrika hjältarna i röda armen, flygaräss och så, var från Ukraina.
 
  • Gilla
  • Haha
returen och 2 till
  • Laddar…
L lbgu skrev:
De fick massor med hjälp av USA. Sen vet jag inte vad det har att göra med vad jag skrev. Snarare visar det ännu tydligare hur dåliga de var på att slåss. Trots att de mot slutet av kriget var totalt överlägsna när det gällde alla typer av numerärer så led de fortfarande enorma förluster tack vara sin primitiva taktik. Samma som de fortfarande verkar köra i Ukraina. Typ skicka fram upprepade vågor av soldater som till slut tar sig igenom när fiendens ammunition/soldater tagit slut. Men onödiga förluster verkar av någon anledning aldrig ha varit ett bekymmer i rysk krigföring.
Läste inlägget igen, nej jag vet inte riktigt heller vad mitt svar hade med ditt inlägg att göra, sorry!
Jag måste läst slarvigt.

Vad gäller rysk vilja att ta förluster så finns det väl ett uttryck i stil med "ryska kvinnor kan alltid föda nya soldater".
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Det är helt obegripligt att man supportar Ryssland. Hjärndött.
Den som sitter i Sverige och supportar Ryssland tycker jag man ska ta sig en resa dit och se verkligheten.
Åk inte till Moskva eller st Petersburg.
Det är misär, allt handlar om att råna det ryska folket på pengar, självkänsla och släcka livsgnistan.
Enda som har nån uns att leva för är om du jobbar för polis eller säkerhetstjänst då kan du få några "brödsmulor" av den som sitter på högre position. Men du måste råtta dig i ledet, du kan lätt bli utbytt och hänvisad till att typ joina lokala alkisgänget ist och leva i än mer misär.

allt är korrupt, det finns ingen social service. Inte ens sophämtning. Folk lever bland sopor och ett icke fungerade system för vatten och avlopp.

Detta är tydligen drömvärlden för många anti Ukraina och pro Ryssland här i Sverige.
Ja är man emot Ukraina så är man indirekt pro ryss för ingen support till Ukraina leder bara åt ett håll, det är in i ryska elitens famn.
g säger det igen res till Ryssland, eller varför inte flytta dit och joina deras armé och kämpa för er sak om ett rysk imperie.
 
  • Gilla
  • Haha
heimlaga och 11 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
RoTe RoTe skrev:
Vad har USA för skyldigheter mot Ukraina? Zelensky får väl tigga pengar nån annanstans om det inte passar honom.
Det är det här som verkar så svårt att förstå i Europa och i för många skribenter i den här tråden. Den andra sidan vann och har makten i USA. De upplever inte att USA har några skyldigheter mot Ukraina. Tvärt om, de ser att Ukraina står i skuld till USA för allt stöd de har fått så här långt. De ser ingen poäng med ett kallt krig mellan USA och Ryssland, det gynnar inte USA enligt deras sätt att se det. De är i grunden en isolationistisk rörelse: av det amerikanska folket för det amerikanska folket. Inte det europeiska. De vill ha fred i Europa och handel nu, freden behöver inte vara rättvis eller innehålla några säkerhetsgarantier för Ukraina.

Det är dags att justera sin förståelse av USAs agerande och göra det snabbt. Att moralisera hjälper oss inte nu.
 
  • Gilla
kilank och 9 till
  • Laddar…
L lbgu skrev:
De fick massor med hjälp av USA. Sen vet jag inte vad det har att göra med vad jag skrev. Snarare visar det ännu tydligare hur dåliga de var på att slåss. Trots att de mot slutet av kriget var totalt överlägsna när det gällde alla typer av numerärer så led de fortfarande enorma förluster tack vara sin primitiva taktik. Samma som de fortfarande verkar köra i Ukraina. Typ skicka fram upprepade vågor av soldater som till slut tar sig igenom när fiendens ammunition/soldater tagit slut. Men onödiga förluster verkar av någon anledning aldrig ha varit ett bekymmer i rysk krigföring.
Nej det är ju Slaget om Stalingrad ett bra exempel på, en av de viktigaste vändpunkterna av andra världskriget.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Slaget_vid_Stalingrad

Sen blev då lend-lease avskuret av nazi-tyskarna.

2 miljoner soldater dödades under lite mer än 6 månader som slaget pågick.

Den primitiva taktiken fungerade.....
 
sysmali
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Det är det här som verkar så svårt att förstå i Europa och i för många skribenter i den här tråden. Den andra sidan vann och har makten i USA. De upplever inte att USA har några skyldigheter mot Ukraina. Tvärt om, de ser att Ukraina står i skuld till USA för allt stöd de har fått så här långt. De ser ingen poäng med ett kallt krig mellan USA och Ryssland, det gynnar inte USA enligt deras sätt att se det. De är i grunden en isolationistisk rörelse: av det amerikanska folket för det amerikanska folket. Inte det europeiska. De vill ha fred i Europa ochDu handel nu, freden behöver inte vara rättvis eller innehålla några säkerhetsgarantier för Ukraina.

Det är dags att justera sin förståelse av USAs agerande och göra det snabbt. Att moralisera hjälper oss inte nu.
Tror du har rätt. Problemet för många, inkl mig själv är sättet det kommunicerades på. Den officiella förnedringen av Zelensky var inte snygg.
 
  • Gilla
  • Arg
kashieda och 4 till
  • Laddar…
MultiMan
H heimlaga skrev:
Till kännedom så har ägaren till Washington Post, en konstig gök som heter Jeff Bezos eller någonting ditåt givit uttryckliga skriftliga order åt redaktionen att deras journalistik och nyhetsförmedeling i alla avseenden måste spegla en politik som överensstämmer med Trumpregimen. De får inte heller ta in insändare som indikerar någon annan åsiktsriktning.

Som källa är de med andra ord jämförbara med Pravda under sovjettiden eller Muhammed Said al Sahhaf (även känd som Baghdad Bob).
Det där har hänt helt nyligen men Bezos har ägt tidningen i fem år, så fram tills att Jeff ville bli en av Trumps oligarker så skrev Washington Post ungefär vad de ville, utan någon MAGA-mall.

Det som hände först var att Bezos sa till att tidningen inte fick stödja Kamala Harris och nu efter valet har detta brev skickats ut som målar upp ungefär det du beskriver, om än inlindat i lite mer diplomatiska ordalag.
Det har gjort att en hel drös av kompetenta människor slutat på tidningen eftersom få gillar att arbeta bakbundna.
 
  • Gilla
  • Arg
Lilllen och 6 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Till kännedom så har ägaren till Washington Post, en konstig gök som heter Jeff Bezos eller någonting ditåt givit uttryckliga skriftliga order åt redaktionen att deras journalistik och nyhetsförmedeling i alla avseenden måste spegla en politik som överensstämmer med Trumpregimen. De får inte heller ta in insändare som indikerar någon annan åsiktsriktning.

Som källa är de med andra ord jämförbara med Pravda under sovjettiden eller Muhammed Said al Sahhaf (även känd som Baghdad Bob).
Jo det är kanske viktigt att veta vem Jeff Bezos är och det är då Amazons grundare och numera styrelseordförande, En av världens rikaste personer som spelar i samma division som Elon Musk.

Sen som ägare så styr han inriktningen av Washington Post.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Jeff_Bezos

https://www.bbc.com/news/articles/c5y44gw5gpro
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Och det är aldrig ens fel när någon blir mobbad av en mobbare?
tänker du på trumph eller vance
 
P paralun skrev:
Jo det är kanske viktigt att veta vem Jeff Bezos är och det är då Amazons grundare och numera styrelseordförande, En av världens rikaste personer som spelar i samma division som Elon Musk.

Sen som ägare så styr han inriktningen av Washington Post.

[länk]

[länk]
2:a rikaste för att precisera
 
returen returen skrev:
2:a rikaste för att precisera
Jo och en av "tech-oligarkerna", Apple och Google-Alphabets hövdingar tillhör även de kretsen.

Om man nu leker med tanken att även Kina skulle ställa till nåt så finns det inte mycket att köpa om allt ska bojkottas...... 🤔
 
  • Haha
Intet
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Det är helt obegripligt att man supportar Ryssland. Hjärndött.
Den som sitter i Sverige och supportar Ryssland tycker jag man ska ta sig en resa dit och se verkligheten.
Åk inte till Moskva eller st Petersburg.
Det är misär, allt handlar om att råna det ryska folket på pengar, självkänsla och släcka livsgnistan.
Enda som har nån uns att leva för är om du jobbar för polis eller säkerhetstjänst då kan du få några "brödsmulor" av den som sitter på högre position. Men du måste råtta dig i ledet, du kan lätt bli utbytt och hänvisad till att typ joina lokala alkisgänget ist och leva i än mer misär.

allt är korrupt, det finns ingen social service. Inte ens sophämtning. Folk lever bland sopor och ett icke fungerade system för vatten och avlopp.

Detta är tydligen drömvärlden för många anti Ukraina och pro Ryssland här i Sverige.
Ja är man emot Ukraina så är man indirekt pro ryss för ingen support till Ukraina leder bara åt ett håll, det är in i ryska elitens famn.
g säger det igen res till Ryssland, eller varför inte flytta dit och joina deras armé och kämpa för er sak om ett rysk imperie.
eller tvärt om åk till ukraina och hjälp till vid fronten de behöver mer kött
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Tom museiföremålen de snart tar till, T34 tanken, var egentligen en amerikansk Sherman som förbättrades lite.
Ryssland har alltid varit den hänsynslöse i krig. Fråga Gustavus Adolphus.
Stalin kastade in massor av misshaglga folkgrupper i köttkvarnen. Tydligen var det till stor del folk från Ukraina som ändå skulle ersättaa med hans eget folk på sikt.
Några av de mest framgångsrika hjältarna i röda armen, flygaräss och så, var från Ukraina.
T34 har inget gemensamt med sherman
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.