Jag fick igenom att avvakta med k ritningarna genom att vi sa att ombyggnaden skall ske i etapper, den första etappen innefattar ingenting som det behövs handlingar för (rivning av en icke bärande vägg och köksombyggnad), men som var del av bygglovet. Alltså så behövde vi en bygganmälan för att få köra igång. Då tyckte handläggaren att det var fullt acceptabelt att vi väntade med k handlingar för övriga etapper till senare. Samrådsmötet hölls per telefon med vår KA.
En ytterligare faktor som verkade ge oss bra läge hos handläggaren var att vi planerat in en handikappanpassad toalett på bottenvåningen utan att dom behövde trycka på oss det (den detaljen får jag tacka vår arkitekt för). Att det var bra med den toalettan upprepade handläggaren flera gånger under mitt samtal med honom, när jag frågade om vi verkligen behövde byggfelsförsäkring, skall ju göra allt själv, så citat: "Nej då kommer du nog inte över 10 basbelopp, och det är ju bra med den där handikapptoaletten". Fick liknande svar på frågor om ett par detaljer där vi redan nu vet att vi kommer att vilja göra små avvilkelser mot bygglovsritningarna.