886 läst ·
3 svar
886 läst
3 svar
Tror ni att det räcker till med kaminskorsten
Hej
Vi har en golvyta på 141 kvm och en IVT 690 FLVP.
Nu säger ventilationsfirman att med 100mm spirorör i hela huset så kommer det vara svårt att räcka till vid injusteringen.
Vad menar dom?
Har dom räknat med att vi har en kamin som inte har direkt tilluft?
Har dom räknat med att köksfläkten suger ut lite också?
Har dom räknat med att man kan öka utsugseffekten på FLVP?
Vad tror ni om injusteringen går det att fixa eller trolla fram något? eller är ventialationsfirman.
Försiktigt optimistiskt?
Vi har en golvyta på 141 kvm och en IVT 690 FLVP.
Nu säger ventilationsfirman att med 100mm spirorör i hela huset så kommer det vara svårt att räcka till vid injusteringen.
Vad menar dom?
Har dom räknat med att vi har en kamin som inte har direkt tilluft?
Har dom räknat med att köksfläkten suger ut lite också?
Har dom räknat med att man kan öka utsugseffekten på FLVP?
Vad tror ni om injusteringen går det att fixa eller trolla fram något? eller är ventialationsfirman.
Försiktigt optimistiskt?
Redigerat:
Allvetare
· Stockholm
· 1 831 inlägg
Jag tror att de menar att 100 mm är klent och pga tryckfallet kommer ej luften att räcka till.
övrigt jox som köksfläkt etc har inte med ventilationen att göra map allmänventilation.
Bäst är om du frågar ventfirman vad de menar.
övrigt jox som köksfläkt etc har inte med ventilationen att göra map allmänventilation.
Bäst är om du frågar ventfirman vad de menar.
Allvetare
· Stockholm
· 1 831 inlägg
Som sagt prata med injusteraren först alt ventfirman.
De enda alternativen jag kan se är att minska tryckfall i systemet dvs större dim på kanalera eller kortare kanaler alt starkare fläktmotor i FLVP:en.
Jag är dock ingen ventprojare så det kanske finns fler alternativ.
Vem har byggt systemet? den borde kunna svara på frågorna eller ansvara för att det skalll funka.
De enda alternativen jag kan se är att minska tryckfall i systemet dvs större dim på kanalera eller kortare kanaler alt starkare fläktmotor i FLVP:en.
Jag är dock ingen ventprojare så det kanske finns fler alternativ.
Vem har byggt systemet? den borde kunna svara på frågorna eller ansvara för att det skalll funka.
Klicka här för att svara