6 157 läst ·
183 svar
6k läst
183 svar
Trollfabrikerna TV4 (& Public service)
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jag har kommit till insikt att jag ska läsa Flamman med ena ögat och kolla Riks med andra. Då borde den bistra sanningen projiceras.Claes Sörmland skrev:
Edit: DN har varit en följeslagare sedan 80-talet då jag och far min läste tidningen tillsammans och bytte bilagor med varandra.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 826 inlägg
"flera" räcker inte. Du skrev "ganska många" ovan.N Nalleman64 skrev:
Du har alltså inga uppgifter om ungefär hur många det är, ingens referens till någon gallup eller liknande?
Jag tror uppriktigt det är en felaktig idé.Bart skrev:
Eller så här, om du vill veta vilka idéer/föreställningar det finns på de två kanterna av tyckenomin så fungerar det nog. Men frågan är om du inte vill veta mer än så om världen.
Det nämns inte i nedan inslag(Riks) men ni minns säkert när uppfostringstelevisionen svt - när de i Aktuellt tog avstånd från Jimmie Åkessons uttalande 😅 Den rätta värdegrunden från de miljöpartister och Vänsterpartister som jobbar där.
Visst är den felaktig, idén alltså. Jag förvånas alltid av dessa trådar där två läger slåss om vilken media som redovisar ”rätt” nyheter och världsbild. Vi sitter på så stora informationsmängder idag att möjligheten till kritisk källgranskning i det närmaste är oändlig.Claes Sörmland skrev:
Problemet verkar mer vara att många som kritiserar ”gammelmedia” verkar vara personer som inte är intresserade av att råka upptäcka att det som rapporterats faktiskt stämmer. Nä, det viktiga är att hitta källor som bekräftar min bild av verkligheten.
Ska vi därför anta att allt som rapporteras i de klassiska kanalerna stämmer? Nä, inte alls. Det är därför källgranskning lärs ut i grundskolan idag.
Exakt det jag upplyste med golfströmmen att våran vanliga vardagsmedia framhåller gärna det gröna först, givetvis inga konkreta lögner men det är vinklat så det sjunger om det..Dracula skrev:
@heimlagaH heimlaga skrev:
Du nämner Putin och Trump. Men vem är Muskvitj? Jag har alltid trott att det var ditt egenpåhittade smeknamn på Trump.
Inte undra på att jag blivit förvirrad när så inte är fallet😀.
Om du är den som du utger dig för att vara borde du minnas de ryska Moskvitj bilarna...... Vem tillverkar bilar och är trogen sin lillefar i Moskva och kamrat med Trumpen........Intet skrev:
Jo. Jag lovar. Jag är jag och inte du.H heimlaga skrev:
Bilarbetarna med sin företagsledning?
Hur trogna de är vet jag faktiskt inte och säkert inte du heller.
Moskovitj exporterades inte till Sverige men tydligen till Finland, men jag förstår faktiskt inte meningen med dina meningar. Vem symboliseras av ett bilmärke som gick i konkurs 2002, i din värld?