Tjena alla gamla godingar

jag har några nya vägguttag som kärvar i petskydden, jag vet att där finns kvick-loss som rekommenderas för att lösa problemet, dock är det typ 200kr för en burk som måste beställas samt väntas in.

På biltema finns en sprayburk för bråkdelen av den summan plus att jag kan få hem den för dagen. Sprayen heter ”multispray” (slänger in en länk till den här nedan för)
Frågan är, skulle ni säga att sprayen kan funka för mitt ändamål? Eller jag får ta och beställa hem en burk kvick-loss?

https://www.biltema.se/bilvard/smorjmedel/fetter/multispray-2000024036

Personligen hade jag aldrig börjat med att smörja upp eluttagen. De ska bara funka utan problem.
Är det är "no -name" /lågprisuttag som du har installerat?

• Gilla
Thyro89 och 1 till
  • Laddar…

Bästa svaret

Produkten du länkar är brandfarlig, det är inte kvick loss.

• Gilla
Thyro89
  • Laddar…
E etompau skrev:
Personligen hade jag aldrig börjat med att smörja upp eluttagen. De ska bara funka utan problem.
Både bra och dåliga grejer kan kärva, särskilt med åldern, en dutt kvick loss kan göra underverk.

• Gilla
Thyro89
  • Laddar…
E etompau skrev:
det är Biltemas egna vägguttag jag installerat i ett förråd, totalt 4st, samtliga kärvar. Tror det säkert kan slita till sig, men som det är idag får jag knappt in en enda stickpropp, verken med lirkande eller på annat vis.

Isakare Isakare skrev:
Produkten du länkar är brandfarlig, det är inte kvick loss.

Okej, ja men då är det en burk kvick-loss jag får inhandla och vänta snällt på. Var bör jag smörja, på innanmätet gissningsvis? (Så klart på produkten när den ej är installerad)

E
Thyro89 Thyro89 skrev:
Okej, ja men då är det en burk kvick-loss jag får inhandla och vänta snällt på. Var bör jag smörja, på innanmätet gissningsvis? (Så klart på produkten när den ej är installerad)
Är det många uttag?
Annars kanske en bättre affär kan vara att inhandla nya, dessa kan du själv byta, med din kompetens.

• Gilla
Thyro89
  • Laddar…
Har garantin gått ut på uttagen?

E El-Löken66 skrev:
Är det många uttag?
Annars kanske en bättre affär kan vara att inhandla nya, dessa kan du själv byta, med din kompetens.
det är 4st, dom är helt nya från biltema.

blackarrow blackarrow skrev:
Har garantin gått ut på uttagen?
det tror jag inte, dock är dom upp packade och installerade, så det e frågan om där är någon garanti som gäller då? Där är egentligen inget fel på dom förutom att petskydden känns omöjliga att passera? Tror dom kommer hävda till att det sliter till sig?

E
Thyro89 Thyro89 skrev:
det är 4st, dom är helt nya från biltema.
Detta kan du troligen aldrig få rätt på, köper du fyra riktiga för 400 på Jula eller Bauhaus så kan du sova lugnt sen.

Lämna sen skräpet åter till Biltema så får du en hundring tillbaka.

• Gilla
Stefan N och 2 till
  • Laddar…
Lämna tillbaka "skit"uttagen på inköpsstället förklara varför, om fler skulle göra det så ser de vilken skit de säljer... Spelar ingen roll att de varit monterade de fungerar inte så de har sålt en trasig produkt.

Förstår fortfarande inte varför folk envisas med att köpa det billigaste på en produkt som ska hålla 20-30år...

Vägguttag smörjer man inte de ska fungera från början till slut,
qvick-loss är framtagen för armaturer där problemet oftast varit temperatur i kombination med uv-ljus...

• Gilla
  • Haha
Panor82 och 4 till
  • Laddar…
Utomhus börjar även de "riktiga" uttagen att kärva. Särskilt om de inte använts på många år. Har det problemet på vårt nya frtidshus. Installerat av elfirma. Som tur är finns det fler uttag att välja mellan så åtminstone ett par funkar skapligt.
Testar nog med lite smörjmedel innan byte.
Sk-t-uttagen kärvar ofta redan från början.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.