Som rubriken säger; är det OK? Hittar några inlägg här med detta som förslag, men ingen rekommendation mot det.
 
5-56 är aldrig en långtidslösning. Om det gör nytta så funkar det bara i någon dag. Kanske vasselin?
 
Vaselin tänkte jag inte på. Det har jag hemma.
Kvick-loss säljs till elektriker och borde alltså var säkert och silikonoljefritt. Verkar vara teflonbaserat.

Tack för tipsen!
 
Vaselin använder jag till utekontakter som kärvar.
Har fungerat i flera år. Måste dock göras om minst en ggn per år.
Men, det är enkelt. Bara att smörja in stiften och jordbleck tunt och plugga i och ur kontakten några ggr så är det klart.
 
  • Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.