4 136 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Smörja trögt petskydd utomhus med 5-56?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 181 inlägg
Som rubriken säger; är det OK? Hittar några inlägg här med detta som förslag, men ingen rekommendation mot det.
Testa Kvick-loss. Det använder jag för att smörja plastventiler och lysrörshållare.
http://www.liljenbergs.com/Valkomme...pray_Kvick-Loss_for_Lysror_100ml?id=XE7902500
http://www.liljenbergs.com/Valkomme...pray_Kvick-Loss_for_Lysror_100ml?id=XE7902500
Redigerat:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 181 inlägg
Vaselin tänkte jag inte på. Det har jag hemma.
Kvick-loss säljs till elektriker och borde alltså var säkert och silikonoljefritt. Verkar vara teflonbaserat.
Tack för tipsen!
Kvick-loss säljs till elektriker och borde alltså var säkert och silikonoljefritt. Verkar vara teflonbaserat.
Tack för tipsen!
Vaselin använder jag till utekontakter som kärvar.
Har fungerat i flera år. Måste dock göras om minst en ggn per år.
Men, det är enkelt. Bara att smörja in stiften och jordbleck tunt och plugga i och ur kontakten några ggr så är det klart.
Har fungerat i flera år. Måste dock göras om minst en ggn per år.
Men, det är enkelt. Bara att smörja in stiften och jordbleck tunt och plugga i och ur kontakten några ggr så är det klart.
Klicka här för att svara