Alltså, om vi lägger alla konstigheter åt sidan; du kan ju sätta plejdpucken i det fack du vill och är lämpligt. Sen skarvar du tändkabeln fram till lampan med vanlig wago. Sen skaffar du Plejds egna knappar istället för brytare och korsomkopplare.. så hade jag alla gånger gjort...
Plejd wph heter deras egna knapp. Köp två sådana och behåll en av dina brytare för att styra pucken. Alternativt sätt in tre st wph....

• Gilla
Arneby
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Du ska inte ha två olika grupper i samma slang i en nyproduktion från 2019. Du får släppa denna Plejd och först gå till botten med de oegentligheter som finns i din installation. Att JFBn löser trots att du tror A2 och F2 ligger under samma JFB tyder på ytterligare oegentligheter.
Bo, installationen är i Spanien. Här är den kompletta eluppställningen. Kanske säger den dig något om gruppering och JFB.

Det borde du nämnt i första inlägget. I Spanien brukar de ha en PSA per grupp pga sitt TT-system.

Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Det borde du nämnt i första inlägget. I Spanien brukar de ha en PSA per grupp pga sitt TT-system.
Kanske, men jag bedömde risken för gnäll om hur undermåligt allt är i Spanien som alltför stor. Men du har rätt. Varje grupp har egen PSA och sen är all belysnings och vägguttagsel underställd en gemensam JFB. Vad TT betyder i detta fall vet jag dock inte.

Förklarar då detta varför JFB löser ut här ... eller finns det något annat problem som du ser det?

Nästa gång kanske du ska ge all information till dom som du vill ha hjälp av, det blir lite lättare att lösa ev problem då. Det är rätt stor skillnad på "tänk" och utförande i olika länder så tänker man Svensk anläggning kan det bli mycket konstig om det är från nått annat land.

Och jag ogillar skarpt att bli lurad att ge svar på falska premisser. Det kan gå illa för båda parter.

• Gilla
elmont
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.