22fot ska jag inte ha, tänkte ca 14fot alltså runt 4m

Ett riktigt kostar ju runt 30-100' beroende på längd och tillbehör.

Var också inne på torsionsbox men jag tror konstruktionen blir för lätt... man vill ju att det står stadigt då kloten eller vad det kallas glider fruktansvärt lätt

Tror jag provar med underrede i stål och köper limträ ämne som jag limmar själv.

Kan ju torka det liggandes fastspänt mot underredet.

Ska man limma rot mot rot eller varannan rot topp? Vanligt vitlim eller PU lim?
 
Uppföljning tack!
 
Har tyvärr inte hänt nåt
 
nino nino skrev:
Har tyvärr inte hänt nåt
Ett år efter undrar även jag hur det har gått.
Är väldigt sugen på att styra ihop ett bord jag också...
Fantastiskt trevlig aktivitet över ett glas öl eller två
 
  • Gilla
Erik Gustafson
  • Laddar…
Nä det har väl inte hänt nåt,har för mycket annat att pyssla med tyvärr
 
nino nino skrev:
Nä det har väl inte hänt nåt,har för mycket annat att pyssla med tyvärr
Vet hur det kan vara :sweat:
 
Jag har också funderat på ett shuffleboard-projekt men det är mycket annat som har högre prio.

Min tanke är att göra bordet så plant jag kan med hyvel och slip men därefter lägga på ett ca 5-10mm tjockt lager klart resin. När det flyter ut borde det bidra till att få det ännu planare.

Under bordet sätts klimatjusterare fast för att göra finjusteringar.
Det finns både plana och konkava spelbord på marknaden och jag tror inte små hemmamaskiner duger för att bearbeta fram en önskad radie, så jag nöjer mig med det klimatjusteringen kan bidra till.

Någon som satt igång med bygget och fått lite fler insikter?
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Spelade på Olarys idag, jätte trevligt spel,
Limträ balken är ca 650 cm lång, 55 cm bred och något lägre längs med mitten, under balken finns kraftiga spännskruvar som skapar konvex formen på ovansidan.
Intressant projekt att bygga själv
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Om man inte är ute efter själva byggandet, borde det finns gott om begagnade bord att köpa. För några år sedan fanns det på precis varenda krog (i Oslo) och nu blir det glesare och glesare mellan dem. Man drar nog in mer pengar på ett par bord med mat eller sprit istället.

Grannländerna brukar följa varandra, så jag gissar att det finns, eller snart finns, bord över även här. (Som padelutrustning om två år, men det är ämne för en annan tråd.)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Om man inte är ute efter själva byggandet, borde det finns gott om begagnade bord att köpa. För några år sedan fanns det på precis varenda krog (i Oslo) och nu blir det glesare och glesare mellan dem. Man drar nog in mer pengar på ett par bord med mat eller sprit istället.

Grannländerna brukar följa varandra, så jag gissar att det finns, eller snart finns, bord över även här. (Som padelutrustning om två år, men det är ämne för en annan tråd.)
Det finns ett till salu i Värnamo. 14 fot. 10.000:-
Det är väl ungefär vad det skulle kosta att bygga ett själv.
Fast det är ju något visst med själva grejen att just bygga det själv. En idé jag har otroligt svårt att släppa - trots att jag inte har tid till det.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.