Hej.
Jag har dessa träskivor på ett bord. Vet ej vad det är men kan det vara laminerat?
Iallafall har det blivit små repigt men framför allt lite färgsläpp.
Vet ni om det går att fixa till? Finns det något poleringsmedel samt något ställe man kan köpa en lite burk färg och fylla i där det saknas?
Tack!
Jag har dessa träskivor på ett bord. Vet ej vad det är men kan det vara laminerat?
Iallafall har det blivit små repigt men framför allt lite färgsläpp.
Vet ni om det går att fixa till? Finns det något poleringsmedel samt något ställe man kan köpa en lite burk färg och fylla i där det saknas?
Tack!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Laminat är inte trä utan hoppressat lager med papper och lim, dock kan det vara limmat på trä se här: https://sv.wikipedia.org/wiki/Laminat
Så är det trä överst eller något annat?
Kanske sådana vaxstavar man har för att laga skador på parkettgolv kan fungera även i det här fallet.
Så är det trä överst eller något annat?
Kanske sådana vaxstavar man har för att laga skador på parkettgolv kan fungera även i det här fallet.
Så svårt att avgöra. Jag ska ta en bättre koll imorgon. Försöker hitta namnet på modellen så att jag kan kolla med tillverkaren. Tror det är ett Artwood bord men modell namnet kan jag inte.BirgitS skrev:
Kan prova vaxstavar.
Tänkte slipa det försiktigt med 400papper eller något annars o sen lacka till det men någon olja med färg typ
Klicka här för att svara