Jag har flertalet plattor med bom ljud i hallen där även fogen helt lossnat.

Funderar på injektionslim Injecta Fix Flexible men frågan är om det kommer sprida sig på ett korrekt sätt om man bara drar ner det i skarvarna eller jag jag först ska foga om och sen borra hål i fogarna såsom instruktionen lyder.

Tyvärr är det en stor del av hallen men att istället börja om från början och få bort alla plattor känns som ett stort och vanskligt jobb med värmeslingor under.

• Foglösning mellan svarta golvplattor, med vissa fogar skadade och lösa, vilket orsakar bom-ljud i hallens golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svarta klinkerplattor i en hall med spruckna fogar och en tydlig bom ljudsdetalj centralt på en platta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser det så där ut så lär inte mirakelmedel rädda det, nåt med underlaget står ju inte rätt till.

Nja, kan förtydliga att jag aktivt skrapat loss fog innan jag tog kortet

Stefan N Stefan N skrev:
Ser det så där ut så lär inte mirakelmedel rädda det, nåt med underlaget står ju inte rätt till.
Det har varit smutsigt och låtit det torka för länge vid sättningen. Klassiskt fuskjobb från entreprenören (i detta fall C4 Hus). Men frågan är vad man ska göra, hur river man ens bort plattorna, vissa lär ju sitta som berget.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.