625 läst ·
4 svar
625 läst
4 svar
Trasig skymningssensor?
Har en äldre rörelse-/skymningssensor i carporten som tänder upp två lampor. Här om dagen gick ena glödlampan med en smäll och sen dess har det varit en tomgångsspänning vilket gör att glödlamporna lyser svagt när sensorn tidigare inte gav ström (lyset släckt). Sensorn fungerar iövrigt och tänder lampor på full styrka vid rörelse.
Är sensorn trasig eller finns det upplag här i forum på felsökning?
Är sensorn trasig eller finns det upplag här i forum på felsökning?
OK tack. Ska kolla om inte det är led i ena nu och byta ut med två glödtrådslampor. Kanske inte så farligt om det lyser lite "på tomgång" om det är led då det troligen inte är speciellt mycket de drar då.A Alexn72 skrev:
Jag skulle säga byt till led om de går och om de funkar så är prblemet löst oavsett om de smålyser.T ThomH skrev:
Risken finns att den inte gillar led och inte orkar starta
Klicka här för att svara
