Hejsan, första inlägg.
Timern på spiskåpan har slutat funka.
(Eller den "funkar" bara om jag kilar fast den, annars stänger den av sig).
Går det laga eller är det ny timer som gäller?
Ser att det ska finnas reservdelar att köpa, men hur kommer jag ens åt den trasiga?
Service manualer jag hittat förklarar inte riktigt hur, även dem med sprängskiss.
Enda jag ser är två metall "tabs" på undersidan.
Provade pressa lätt på ena och den böjdes direkt på ett sätt som känns fel. Vill inte sabba köket mer än nödvändigt (köket var redan en katastrof när jag flyttade in). Modellen är Futurum 823/824 E. Förmodligen från 1997. Här kommer bilder:
Timern på spiskåpan har slutat funka.
(Eller den "funkar" bara om jag kilar fast den, annars stänger den av sig).
Går det laga eller är det ny timer som gäller?
Ser att det ska finnas reservdelar att köpa, men hur kommer jag ens åt den trasiga?
Service manualer jag hittat förklarar inte riktigt hur, även dem med sprängskiss.
Enda jag ser är två metall "tabs" på undersidan.
Provade pressa lätt på ena och den böjdes direkt på ett sätt som känns fel. Vill inte sabba köket mer än nödvändigt (köket var redan en katastrof när jag flyttade in). Modellen är Futurum 823/824 E. Förmodligen från 1997. Här kommer bilder:
Spontant tycker jag att panelen med ratt och strömbrytare ska kunna lossas framifrån, där då hakarna som du visar borde vara inblandade.
Risken är kanske att plasten har åldrats och hakarna spricker eller lossnar. Kan ej finna vid en snabb sökning att panelen finns som reservdel.
Risken är kanske att plasten har åldrats och hakarna spricker eller lossnar. Kan ej finna vid en snabb sökning att panelen finns som reservdel.
Missat att du svarade!E etompau skrev:
Plasten är def kass vid det här laget, ser tecken på att någon försökt lossa den tidigare. Får chansa att få av den genom att peta "hakarna" på något vis. Tack för snabba svaret 🙂
Klicka här för att svara