Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Beställde en hydrofor från Knapes VVS-webbshop som visade sig vara trasig. Yttre påverkan 'no doubt' vilket måste skett före eller i samband med paketering. Den gör såklart inte Knapes och det känns lite olustigt nu att reklamera då åtminstone jag skulle fattat misstankar mot mig som köpare.
Se bild. Det är inget som går sönder i kartongen och det var inget som skedde när den packades upp :|
Nu har jag inte betalat fakturan men vill såklart göra rätt för mig. Men jag vill heller inte hamna i en position där han kan strunta i reklamationen. Ska jag betala hela, del av den som avser annat eller låta bli helt och bara reklamera tills vi löst det?
What to do..?
Se bild. Det är inget som går sönder i kartongen och det var inget som skedde när den packades upp :|
Nu har jag inte betalat fakturan men vill såklart göra rätt för mig. Men jag vill heller inte hamna i en position där han kan strunta i reklamationen. Ska jag betala hela, del av den som avser annat eller låta bli helt och bara reklamera tills vi löst det?
What to do..?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
Det är nog bara att kontakta dem och säga som det är. Ska man dra det så långt som till tinget så är det säljaren som ska bevisa att skadan inte fanns när du fick den, och det är svårt att göra utan bildbevis.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Jo, det var min tanke också. Att jag ska kontakta är självklart men fakturan ska vara betald den 4:e vilket är rätt snart. Men dom har nog öppet imorgon så jag ringer då och förklarar läget.
Kändes dock lite prikärt med situationen som blev.
Kändes dock lite prikärt med situationen som blev.
Det brukar gå att se på brottsytan om den har gått av i ett svep eller om det har varit en spricka en tid och den sista biten gick av senare. Om det har gått en tid från att det började spricka tills det gick av helt så brukar det vara nyansskillnader i färgen på själva brottsytan.
Klicka här för att svara