Matti_75 Matti_75 skrev:
Ja eftersom det är dom som bär upp hela stugan så kan du ju tänka dig vad som kan hända. En punktering hade du nog fixar direkt. Prova kör din bil utan hjul.
Utan ett däck fungerar förutsatt att man kör långsamt max ca 20 km.
Blir lite gnistor från fälgen mot asfalten men inte så himla farligt mycket.
Är det riktigt torrt och brandfara utfärdat så kan det dock råka blir en gräsbrand eller (liten) skogsbrand.
 
  • Gilla
smh
  • Laddar…
smh
P-plats P-plats skrev:
Om du vill sova bättre och tvätta utan att vara rädd så skaffa några reglar och staga upp under huset tills ni kan lösa det permanent.
Dvs bara typ såga av en regel i samma höjd och ställa under? Eller köpa typ några lecablock och stapla på varann?
 
smh smh skrev:
Dvs bara typ såga av en regel i samma höjd och ställa under? Eller köpa typ några lecablock och stapla på varann?
Tror man får improvisera lite beroende på hur det ser ut på platsen medn lecablock är ju också en bra lösning.
Kan ju även vara bra med några snedsträvor.
 
  • Gilla
smh
  • Laddar…
smh smh skrev:
Dvs bara typ såga av en regel i samma höjd och ställa under? Eller köpa typ några lecablock och stapla på varann?
Lecablock är bra, då kan du palla upp huset ordentligt medans du byter de plintar som behöver bytas
 
  • Gilla
smh
  • Laddar…
smh
Bra! Då köper jag lecablock imorgon, i väntan på att snickaren kan göra nåt permanent och ordentligt. Puh!

Vill också säga tack för alla svar. Fick lite panik när jag upptäckte detta, och är så glad att kunna få hjälp här!
 
Jag tror du fixar att byta plintarna själv, palla ordentligt och ta en åt gången.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.