Jag upptäckte att det ser ut som på bilderna i hörnet på min dusch för några dagar sen. Jag har inte tänkt på det tidigare så jag vet inte hur länge det har sett ut så. Det ser ut som att silikonfogen (det gula) har gått sönder och att det är öppet in bakom. Det verkar även som att lite av cementfogen är borta men det är svårt att se hur mycket.
Jag skickade dessa bilder till en plattsättare som svarade att det bara är kosmetiskt och att man inte behöver åtgärda det. Jag kan ingenting om det här och det är ingenting jag vill ge mig på att åtgärda själv. Är det bara kosmetiskt eller behöver man åtgärda det?
Jag skickade dessa bilder till en plattsättare som svarade att det bara är kosmetiskt och att man inte behöver åtgärda det. Jag kan ingenting om det här och det är ingenting jag vill ge mig på att åtgärda själv. Är det bara kosmetiskt eller behöver man åtgärda det?
Som plattsättaren sa, fogen är bara kosmetisk. Tätskiktet ligger bakom plattorna.D danjoh0501 skrev:Jag upptäckte att det ser ut som på bilderna i hörnet på min dusch för några dagar sen. Jag har inte tänkt på det tidigare så jag vet inte hur länge det har sett ut så. Det ser ut som att silikonfogen (det gula) har gått sönder och att det är öppet in bakom. Det verkar även som att lite av cementfogen är borta men det är svårt att se hur mycket.
Man brukar behöva göra om silikonfogarna med jämna mellanrum av estetiska skäl.
Du kan nog hitta instruktioner här eller på youtube om hur man gör.
Jag själv hade gjort precis det. Om du inte vill göra det själv kanske du har någon bekant eller kompis som vill hjälpa dig. Tror inte en hantverkare ens överväger att åtaga sig ett så pass litet uppdragD danjoh0501 skrev:
Om jag omformulerar min fråga. Om man inte tar bort den och lägger dit ny fog, kommer det att göra större skador på sikt?K krambriw skrev:
Klicka här för att svara