Har monterat ektrappen i huset med hjälp av en snickare(timanställd kompis) i mitt hus
Nu när trappen sitter på plats med MYCKET vedermödor visar det sig att trappen är 22 mm för hög :mad::mad::mad:
Satans trapptillverkare :mad:
Jag kan ej justera höjden på övre delen av trappen med mer än att jag höjer hela golvet uppe med 22 mm ,tyvärr ej ett option ,är rädd om takhöjden

Någon som har en smart ide om hur man kapar av trappen på tassarna nedtill med så lite trubbel som möjligt (45 mm ektrapp ,tung som faaan)

Lite bilder hade varit bra. Vet inte riktigt hur den är monterad etc idag. Men kan tänka mig att det går att lösa genom att du pallar upp hela trappan med något under det nedersta steget och sen sågar av trappan med multimaster. Då kan du förmodligen lösa det på plats. Första steget kommer kanske att kännas lite lågt dock...

är det trapptillverkaren som gjort fel undrar jag varför du bryr dig? Ring dem och be dem fixa det omgående.
Om det är du som lämnat fel mått så ignorera mtt inlägg

Alternativt kapar du den 11 mm där nere och döljer de återstående elva med en golvlist där uppe.

Men som styrman1 sa, har tillverkaren gjort fel, då är det hans problem att rätta till det.

Jag hissade upp trappan i bägge ändar igen en halvmeter ,kapade sedan med cirkelsågen.
Vart väll hyfsat rakt/snyggt
Trapptillverkaren hade nog svarat ,skicka tillbaks trappen så fixar vi rätt höjd:rolleyes:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.