Hej går lite bet på färger och trådar är till belysning i källaren hade två gammla vipp strömbrytare förr då funkade trapp funktionen sen när den i källaren gick sönder blev det en nödlösning som nu har suttit där i 7 år 😢och bryter jag strömmen på vredet i källaren så går det inte tända uppe köpte in två nya men vet inte hur trådarna ska vara första kortet gammla orginal vippan mitten kortet nödlösning och slutligen den nya tacksam för hjälp
Du har minst en kopplingspunt/-dosa mellan bägge strömbrytarna.
Du har två alternativ.
- mäta hur befintliga strömbrytarna fungerar, vilken anslutning som är "L"/"P".
- smyga/följa varenda ledare och samtidigt rita upp hur allt är kopplat & draget.
Du har två alternativ.
- mäta hur befintliga strömbrytarna fungerar, vilken anslutning som är "L"/"P".
- smyga/följa varenda ledare och samtidigt rita upp hur allt är kopplat & draget.
Vet inte riktigt men.. du visar bild på en ny infälld strömbrytare, de äldre du har är utanpåliggande. Just a heads up 👍
Sen är det inte dumt att lägga till några kronor och köpa bättre märke som tex elko eller Schneider. Biltema är skräp 👍
Sen är det inte dumt att lägga till några kronor och köpa bättre märke som tex elko eller Schneider. Biltema är skräp 👍
Klicka här för att svara


