Hej,

Jag upptäckte igår två transformatorer på vinden. Efter lite sökande på forumet är jag rätt säker att de går till spottar i köket. Men bara en av dem var inkopplad till eluttaget på vinden. Allt verkar dock funka som det ska. Är dock lite nyfiken på varför bara den ena är inkopplad och undrar om någon kan ge svar?
 
  • Två transformatorer på ett trägolv på vinden med isoleringsmaterial i bakgrunden, en inkopplad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Förändringar i installationen eller en defekt enhet som någon inte har orkat ta bort.
Vad tror du själv?
 
E etompau skrev:
Förändringar i installationen eller en defekt enhet som någon inte har orkat ta bort.
Vad tror du själv?
Okej. Vet inte. Jag flyttade in efter att de installerades och förra ägaren visste inte.
 
Den som inte är kopplad till nätet. Har den något inkopplat på 12V sidan?

Man kan tänka sig att om det har bytts från halogen till LED så måste alla spottarna drivas från en transformator, för att komma upp till minimumnelastningen för trafon.
 
H hempularen skrev:
Den som inte är kopplad till nätet. Har den något inkopplat på 12V sidan?

Man kan tänka sig att om det har bytts från halogen till LED så måste alla spottarna drivas från en transformator, för att komma upp till minimumnelastningen för trafon.
Ja, den har en sladd inkopplad som går ner genom isoleringen. Så då är det nog som du säger?

H hempularen skrev:
Den som inte är kopplad till nätet. Har den något inkopplat på 12V sidan?

Man kan tänka sig att om det har bytts från halogen till LED så måste alla spottarna drivas från en transformator, för att komma upp till minimumnelastningen för trafon.
Ja, den har en sladd inkopplad som går ner genom isoleringen. Till vad kan jag inte se. Men då är det säkert som du säger
H hempularen skrev:
Den som inte är kopplad till nätet. Har den något inkopplat på 12V sidan?

Man kan tänka sig att om det har bytts från halogen till LED så måste alla spottarna drivas från en transformator, för att komma upp till minimumnelastningen för trafon.
 
Den ena kan ju vara en säkerhetstransformator.
 
raveper raveper skrev:
Den ena kan ju vara en säkerhetstransformator.
Ok, vad innebär det?
 
Om en går sönder så har man en extra för säkerhets skull redan monterad.
Extra bra om det är billig skit man köpt.
 
raveper raveper skrev:
Om en går sönder så har man en extra för säkerhets skull redan monterad.
Extra bra om det är billig skit man köpt.
Ok, tack.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.