Hej,
Jag upptäckte igår två transformatorer på vinden. Efter lite sökande på forumet är jag rätt säker att de går till spottar i köket. Men bara en av dem var inkopplad till eluttaget på vinden. Allt verkar dock funka som det ska. Är dock lite nyfiken på varför bara den ena är inkopplad och undrar om någon kan ge svar?
Jag upptäckte igår två transformatorer på vinden. Efter lite sökande på forumet är jag rätt säker att de går till spottar i köket. Men bara en av dem var inkopplad till eluttaget på vinden. Allt verkar dock funka som det ska. Är dock lite nyfiken på varför bara den ena är inkopplad och undrar om någon kan ge svar?
Moderator
· Stockholm
· 57 789 inlägg
Den som inte är kopplad till nätet. Har den något inkopplat på 12V sidan?
Man kan tänka sig att om det har bytts från halogen till LED så måste alla spottarna drivas från en transformator, för att komma upp till minimumnelastningen för trafon.
Man kan tänka sig att om det har bytts från halogen till LED så måste alla spottarna drivas från en transformator, för att komma upp till minimumnelastningen för trafon.
Ja, den har en sladd inkopplad som går ner genom isoleringen. Så då är det nog som du säger?H hempularen skrev:
Ja, den har en sladd inkopplad som går ner genom isoleringen. Till vad kan jag inte se. Men då är det säkert som du sägerH hempularen skrev:
H hempularen skrev:
Klicka här för att svara

