jag undviker att svara på vad det värsta kan bli...

en plastpåse är ofta ingen bra miljö utomhus...kondens, inträngande vatten, fukt

finns det jordfelsbrytare på utomhusuttaget? om inte så är det illa överlag, om det finns en jordfelsbrytare så finns risken att den löser ut av fukten vilket släcker ner både granen och annat som ligger under samma jordfelsbrytare

det går inte att placera transformatorn inomhus/torrt och skarva på ledningen till 21volts-granen? förutom att det sannolikt blir en snyggare installation, så drar granen så lite ström så något större spänningsfall i ledningen blir det inte tal om, och om transformatorn har en ställbar utspänning går det ju till och med att kompensera för spänningsfallet om det skulle anses nödvändigt
 
  • Gilla
StureS och 1 till
  • Laddar…
Hittade en gammal datorladdare på 19v.. kan det funka tro? Jo.. det kanske går att ha transformatorn inne och dra ut sladdarna. Bra idé!
 
Bara så ni förstår.. jag gillar den här granen skarpt.. annars hade jag inte gjort mig besväret :crysmile:
 
Redigerat:
den fungerar säkert bra! och räcker till med råge...

du har väl koll på polariteten när du kopplar ihop transformatorn med granen, så att plus och minus hamnar rätt...?
 
A andersw skrev:
Hittade en gammal datorladdare på 19v.. kan det funka tro?
Varför frågar du här i stället för att testa? :p Tror säkert det kan fungera men tro är ju tro...
 
Ska testa men vill inte smälla sönder granen.. lamporna är ingjutna så jag har bara ett försök. Japp, har koll på vad som är plus och minus. Tack för alla tips!
 
då håller vi tummarna och ser fram emot ett foto på underverket :)
 
A andersw skrev:
Ska testa men vill inte smälla sönder granen..
Så länge den gamla var på 21 V och den nya är på 19 V och båda ger likspänning och du kopplar plus och minus rätt, har jag svårt att se att det kan gå illa. Och foto är naturligtvis obligatoriskt som sagt! :D
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.