1 733 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Trångt på muggen?
Nu har jag kompromissat åt alla håll, räknat och ritat och börjar bli nöjd med min lösning i det blivande badrummet, men...
På vår vägghängda IFÖ-WC får man nöja sig med endast 66 cm på bredden. Jag har sett utställningar med mycket små utrymmen för toaletten och tycker att det verkar funka bra. Vad tror ni om dessa 66 cm? Är det någon som har gjort en för liten plats för toan? Hur liten är den? Vad säger boverket osv?
På vår vägghängda IFÖ-WC får man nöja sig med endast 66 cm på bredden. Jag har sett utställningar med mycket små utrymmen för toaletten och tycker att det verkar funka bra. Vad tror ni om dessa 66 cm? Är det någon som har gjort en för liten plats för toan? Hur liten är den? Vad säger boverket osv?
är du inte breddare på något ställe i kroppen än 66cm så får du ju plats ..... annars fastnar du på muggen 
Komfortabel mått - ca 25cm från sitskanten till vägg. På utställningar sparas utställningsyta maximalt för där visas varor som ej används ...
gaia
Komfortabel mått - ca 25cm från sitskanten till vägg. På utställningar sparas utställningsyta maximalt för där visas varor som ej används ...
gaia
Jag har mätt mig, jag kommer fastna q(;^gaia skrev:
Behöver du följa reglerna för tillgänglighet då? Är det bara en renovering behöver du väl inte följa dem? Det är väl bara vid ny- eller tillbyggnad och förutsatt att det är det enda hygienutrymmet på bottenvåningen.
Jag har för mig att jag åkte på ett sinnessjukt avstånd på 800 mm från vägg till centrum av toastolen för att jag skulle få bygglov. Mitt badrum är enda hygienutrymmet på bottenplan och det fanns inget badrum innan (sommarstuga).
/John
Jag har för mig att jag åkte på ett sinnessjukt avstånd på 800 mm från vägg till centrum av toastolen för att jag skulle få bygglov. Mitt badrum är enda hygienutrymmet på bottenplan och det fanns inget badrum innan (sommarstuga).
/John
Vi har ett gammalt hus som i princip saknar fungerande badrum. Vi har i princip en enda rimlig chans att bygga ett och det blir där det blir och får de mått det kan ha. Alla andra lösningar skulle innebära en renovering som skulle kosta mer än vad vi har råd med och mer än vad som är skäligt att lägga på detta hus... vi följer alltså inte några regler utan vill bara veta vilka regler vi inte följerjohn_l skrev:Behöver du följa reglerna för tillgänglighet då? Är det bara en renovering behöver du väl inte följa dem? Det är väl bara vid ny- eller tillbyggnad och förutsatt att det är det enda hygienutrymmet på bottenvåningen.
/John
Klicka här för att svara