12 717 läst ·
19 svar
13k läst
19 svar
Trall i markplan, hur göra underlaget effektivast?
Medlem
· Västra Götaland
· 170 inlägg
Hade gjort samma fast inte grävt ner färdiga plintar utan gjutit istället, så slipper man gräva lika mycket. Borde gå att använda manuell borr till rören, blöter man sanden går det nog att borra kanske?fredrik.johansson skrev:Det var ju en variant, funderade på den också. Skulle du gjort så igen, med facit i hand?
Hur gjorde du med sliprarna? Gissar att de väger åtskilliga kilon? Släpa, grävare eller såga upp i mindre bitar?
Hörde med återvinningscentralen och eftersom det är farligt avfall och jag inte får plats med riktigt lastväxlarflak med gavelöppning så måste jag dessutom få upp dem i vanlig container. Tungt!
Vi bar/släpade varje slipers å la vid tomtgräns. Hade breda spännband som jag knöt i lagom längd som vi hade över axlarna, en gubbe i varje ände. Sen kostade d inget i vår kommun att lämna på tippen. Lyfte alla slipers med kranbil, lägg ut lyftband på marken som du staplar alla slipers på.
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Ska bygga altan på plattor och plastbrickorna låter intressant, var kan jag köpa dessa plastbrickor?verktygsgurun skrev:Jag brukar lägga ut stenplattor på ett ungefär i höjd och sen reglarna på detta. Sen justerar jag reglarna i höjd med plastbrickor som finns färdiga att köpa i 2,5 och 10 mm höga och pallar under tills det är ivåg. Sen skråar jag bara två trallskruv så brickorna inte kryper iväg. Då får man upp reglarna samtidigt från marken och kan skippa tjärpappen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden