A Aunty skrev:
jag är utbildad civilingenjör inom samhällsbyggnad och arbetat inom fastighetssektorn hela mitt liv.
så du kan vara lugn, men fortsätt du googla
Var frågade jag efter ditt CV?

Meningen med ett forum som detta är att man ska hjälpa varandra och dela kunskap. Du verkar mer intresserad av föra allmänt nedlåtande och raljerande inlägg utan några som helst belägg. Även kallat trollande.

Svara på min fråga istället, jag är ärligt intresserad av hur du kommit fram till dina slutsatser.

• Gilla
Skandiamannen och 1 till
  • Laddar…
A
Nissens Nissens skrev:
Jag tog bort lägesfaktorn eftersom du sade att man skulle bortse från den. Har du ändrat dig?
men ingen har väl någonsin pratat pm träfasad eller tegelfasad på trähus

disskusionen handlar ju om stenhus eller trähus, vad som är värt mest?

A Aunty skrev:
jag är utbildad civilingenjör inom samhällsbyggnad och arbetat inom fastighetssektorn hela mitt liv.
Svara istället. Jag har doktorsexamen i bygnadsingenjörer :rofl:

A
S Styrman_jansson skrev:
Var frågade jag efter ditt CV?

Meningen med ett forum som detta är att man ska hjälpa varandra och dela kunskap. Du verkar mer intresserad av föra allmänt nedlåtande och raljerande inlägg utan några som helst belägg. Även kallat trollande.

Svara på min fråga istället, jag är ärligt intresserad av hur du kommit fram till dina slutsatser.
jag är den ända som svarat på fördelar med stenhus, svara gärna med fördelar med trähus så bidrar du i tråden istället

Bjor Bjor skrev:
Timmerhus är också svalare på sommaren.
det håller inte jag med om när det handlar om riktiga stenhus

A
Bjor Bjor skrev:
Svara istället. Jag har doktorsexamen i bygnadsingenjörer :rofl:
finns inget som heter så

A Aunty skrev:
finns inget som heter så
Är du trög eller?

M maria01 skrev:
det håller inte jag med om när det handlar om riktiga stenhus
Jag skrev inte svalare än stenhus. Men sommaren 2018 var min stug svalare än en kyrka jag jobbade i med säkert 50cm tjocka väggar. För den han inte kylas ner på nätterna. En mer normal sommar kanske det är åt andra hållet.

M maria01 skrev:
tror han syftar på [länk]
Då är jag bygnadsingenjörer :cool::cool: så jag kan allt om bygge utan att bevisa något :rofl:

Bjor Bjor skrev:
Då är jag bygnadsingenjörer :cool::cool: så jag kan allt om bygge utan att bevisa något :rofl:
Själv är jag civilråd, folk med min erfarenhet vet mycket om värden på olika byggnader.

A Aunty skrev:
Allt blir obsolet, vilket jag brukar påpeka idag utifrån egen erfarenhet;)

A Aunty skrev:
jag är den ända som svarat på fördelar med stenhus, svara gärna med fördelar med trähus så bidrar du i tråden istället
Trähus är bäst på allt.

Så nu är det klart. Inget såntdär tjafs med visa beräkningar eller på något sätt belägga varför det är så. FÖR JAG HAR OCKSÅ EN HÖGSKOLEUTBILDNING.

• Gilla
Bjor
  • Laddar…
A Aunty skrev:
jag är den ända t
Ja där ifrån blir det väl bara skitsvar:crysmile:

Bjor Bjor skrev:
Jag skrev inte svalare än stenhus. Men sommaren 2018 var min stug svalare än en kyrka jag jobbade i med säkert 50cm tjocka väggar. För den han inte kylas ner på nätterna. En mer normal sommar kanske det är åt andra hållet.
jag hade 42 grader utomhus i sommras inomhus hade jag täcke på kvällen

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.