Mina erfarenheter och gissningar, är att det nog inte är temperaturväxlingarna, som märks mest, utan den torra luften, som ju vidgar golvspringorna. Det blir ju, i absoluta tal, torrare om det inte bebos i lite längre perioder. Jag brukar vara i fritidshuset 3-7 dagar i månaden under den kalla årstiden. Övrig tid, så står det helt kallt ( Borlänge kommun)