Jag funderar ni som har sommarstugor med trägolv och som står kallt ( tex- 20 minus) resterande tid hur har det fungerat för er i relation till temperaturväxlingar som sker?
 
Mina erfarenheter och gissningar, är att det nog inte är temperaturväxlingarna, som märks mest, utan den torra luften, som ju vidgar golvspringorna. Det blir ju, i absoluta tal, torrare om det inte bebos i lite längre perioder. Jag brukar vara i fritidshuset 3-7 dagar i månaden under den kalla årstiden. Övrig tid, så står det helt kallt ( Borlänge kommun)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.