113 197 läst ·
1 851 svar
113k läst
1,9k svar
Trafikkaos på E22 - vad var det som gick fel?
Hur billigt är billigt ? Sista bilen jag besiktade så var erbjudandet typ 495 kr. Ordinarie nånting på 700, för en berlingo (lätt lastbil) som gick fortare att besikta än en vanlig personbil.D Dilato skrev:
ungefär 5 minuter från han öppna huven till han körde ut.
Snabbkoll just nu:Rkarlsson skrev:
499 kronor opus malmö
Sådana erbjudanden kommer hela tiden.
Om det är så ovanliga mediciner så går det ju utmäkrt idag att beställa dem hem till brevlådan istället. Det är ju inte rimligt att vi ska ha färre och mindre öppna apotek för att alla ska hitta ekonomi i att ha precis allt i lager.Rkarlsson skrev:Jag menar byar som i byar. Typ 3-5000 invånare.
Om just den medicinen du behöver inte finns på apoteket i byn men finns i stan, vad hjälper det egentligen då personen om den inte kan köra in till stan.
Jag fick ju själv köra in till stan för att hämta medicin för att apoteket i byn vägrade plocka in det jag blev förskriven och den var den som funkade. De ville ge mig något som inte funkade![]()
Inte mycket väg- och trafikprat kvar i denna diskussion…
Kom dock ihåg att det är vi som röstat fram de politiker som fattar besluten som vi nu gnäller över.
Kom dock ihåg att det är vi som röstat fram de politiker som fattar besluten som vi nu gnäller över.
Redigerat:
Så det blev bättre tillgänglighet kring apotek för alla som bor i större orter och oförändrat för landsbygden?Rkarlsson skrev:Det är såklart bra för städerna att de får apotek i varenda hörn =) Dock så blev inte så fallet i byarna där det är samma öppetider som innan.
Allt som är privatiserat har faktiskt blivit dyrare. Privatiserad besiktning, vård, vårdcentraler sjukhus osv osv.
Även om man inte betalar sjukvården helt ur egen ficka så är det ju vår statskassa som urholkas av överbetalda "läkare" =)
Nu var det överhuvudtaget inte polisens avstängning vid olyckor vi pratar om, utan att förebyggande stöd av vägar då det finns risk för kaos.K karlmb skrev:
I morgon borde minns visst var stängda, i förebyggande syfte.
Ja, det kan vara så. Men vad Trafikverket sysslar med och hur operativt det ska vara är inget som Trafikverket bestämmer. Det är en politisk fråga.P paralun skrev:
Alla avtal med underleverantörer bör synas.
Det är upp till din läkare att bestämma om en medicin kan byta ut eller ej, inte dig. Hur konstigt de än kan låta.Rkarlsson skrev:Jag menar byar som i byar. Typ 3-5000 invånare.
Om just den medicinen du behöver inte finns på apoteket i byn men finns i stan, vad hjälper det egentligen då personen om den inte kan köra in till stan.
Jag fick ju själv köra in till stan för att hämta medicin för att apoteket i byn vägrade plocka in det jag blev förskriven och den var den som funkade. De ville ge mig något som inte funkade![]()
Nästa gång behöver du alltså se till att läkaren inte tillåtet utbyte av läkemedlet till motsvarande.
I New York har det kommit 3,6 cm snö på drygt 2 dygn.
Skolor stängda och problem i kollektivtrafiken. 😂
Skolor stängda och problem i kollektivtrafiken. 😂
Sist var det ju flera som tyckte att den skulle stängas bara det är dåligt väder. Så då ska väl en massa vägar redan vara stängd i så fall.
Njau, kollade på TV4 och en intervju med räddningstjänstens företrädare och han konstaterade att de jobbade på som man brukar göra och inga större problem. Sen gav han en uppmaning med att behövde man inte ut på vägarna så stanna hemma.AndersPS skrev: