113 197 läst ·
1 851 svar
113k läst
1,9k svar
Trafikkaos på E22 - vad var det som gick fel?
Förra vändan det var halt före jul så var det 5-10 olyckor i området där jag bor pga att bilar kör mitt i vägen på mötesväg och de viker inte ut tillräckligt för att mötande bil skall få plats. Jag blev själv av med backspegeln på detta sätt (en ny backspegel på en ny bil kostar en bra bit över tiotusen kronor). Men som sagt, jag var inte ensam om att råka ut för detta. I mitt fall gick jag ut så långt det bara gick, men det hjälper inte när folk kör för fort i (sin) högerkurvan och inte kommer in till vägkanten. 7-metersvägar kan man inte köra snabbt på vid halt väglag.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Det verkar inte vara direkt vettigt att köra över i mötande körfält. Själv tillhör jag snigeln när väglaget känns jävligt. Men jag brukar undvika att köra om vid dessa tillfällen och tänker på att underlätta när någon idiot kör om. Jag tillhör inte de som håller på och leker polis. Det finns en anledning till att polis är en högskole utbildning man måste gå.Tokslut skrev:
Trailer med bara drivning på bakhjulen. Stannade troligen av lite för att cementlasten på släpet inte skulle skaka av och fick sedan inte tillräckligt med fäste för att kunna dra över det tunga släpet.D Dilato skrev:
En sådan trailer har väl aldrig drivning?
Varningen skickades ut först på dagen, när de flesta privatpersoner som fastnade var på jobb, ska de sova över där eller?Ossian K Olsson skrev:
Varför helt enkelt inte införa 100% kontroll av däck vid dåligt väder vid våra hamnar? Jag tror till och med att det finns minst 1, kanske 2, myndigheter, som har det uppdraget, fast i begränsad omfattning.T Thomas_Blekinge skrev:
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 332 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 332 inlägg
Jag har faktiskt hört om två stycken nu som valde bo kvar på hotell i Malmö ist för att åka hem på kvällen. Ett fall så slutade tågen gå mot Ystadhållet och för att dennes anhörig inte skulle behöva ge sig ut med bil och hämta blev det då hotell.AndersPS skrev:
Det var tur för det var totalstopp på E65 också på kvällen.
Ibland är det så att vädret gör att planer ändras.