113 197 läst ·
1 851 svar
113k läst
1,9k svar
Trafikkaos på E22 - vad var det som gick fel?
Jag syftade på vad du påstår att de olika instanserna sagt.
På vilket sätt får du ta ansvar om du missar något viktigt på ditt jobb?T tompaah7503 skrev:
Löneavdrag förekommer tex.
Och poängen är inte lidandet för det, utan att du, om du anser att det ändå inte var ditt fel, skulle driva det hela uppåt för att de som verkligen var ansvariga, skulle få ta sitt ansvar, tex att de inte gett dig rätt befogenheter eller verktyg i lådan.
Vägmästare, Carl Bildt och sossar.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...ildts-och-socialdemokraternas-privatiseringar
"”Jag var avdelningschef i Vägverket Produktion som utsattes för konkurrens”, skriver Tomas Blomqvist i Umeå till mig. ”Ett av de första beslut vi tog var att avhända oss nästan tusen väghyvlar, lastbilar, plogutrustningar, sandnings- och saltningsutrustningar utomlands för att de inte skulle komma till våra konkurrenter.”
De såldes till Ryssland och Baltikum. I kontrakten stod det att materielen inte fick säljas tillbaka till Sverige och Vägverket Produktions konkurrenter."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...ildts-och-socialdemokraternas-privatiseringar
"”Jag var avdelningschef i Vägverket Produktion som utsattes för konkurrens”, skriver Tomas Blomqvist i Umeå till mig. ”Ett av de första beslut vi tog var att avhända oss nästan tusen väghyvlar, lastbilar, plogutrustningar, sandnings- och saltningsutrustningar utomlands för att de inte skulle komma till våra konkurrenter.”
De såldes till Ryssland och Baltikum. I kontrakten stod det att materielen inte fick säljas tillbaka till Sverige och Vägverket Produktions konkurrenter."
Ja så kan man ju också utnyttja sin dominerande ställning.P paralun skrev:Vägmästare, Carl Bildt och sossar.
[länk]
Om du slutar köpa mat, dricka vatten, använda el med mera så behöver inte lastbilarna ut och köra.A atomlab skrev:
Större problem är nog att minst 90% av dom som fastna i köerna inte hade behövt vara ute och köra den dagen.
Att äldre däck är dåliga överdrivs av däck branschen. De är ofta helt okej, slitna däremot tappar ju mycket. Dubbdäck är bättre på blankis, men det är ju inte ett så vanligt underlag.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tumultet-pa-e22-inifran-totalt-kaos
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Alla som testat i verkligheten vet om skillnaderna. Begagnade dubbdäck är knappast sämre än begagnade "friktionsdäck".RoTe skrev:
Det var jag med. Och det var massor av is. För en gångs skull har de nog saltat RV 21. Men övriga vägar var massor av is.D Dilato skrev:
Men du bor kanske nere vid Malmö, ni brukar inte bli drabbade av något. Vi var borta vid Kristianstad idag. Och på riktigt, de har knappt nån snö överhuvudtaget medans vi 5 mil västerut har massor (nåja de har töat under dagen)
Så jo, i skåne är det väldigt vanligt med is. Sen väljer man själv vilka däck man kör med. Jag kör friktion. Och det har jag gjort mestadels av tiden och det fungerar bra.