ricebridge ricebridge skrev:
Ja. Men ambulansen tar inte med sig dessa tillbaka till sjukhuset i onödan. Finns patient i ambulansen ska denne till sjukhus så snart som möjligt. Annars kan vi ju skrota bestämmelsen om att lämna fri väg för ambulanser med blåljus — vi vet ju inte om det är falsklarm eller inte.

Återigen. LÄS vad som faktiskt skrevs om situationen.
Körde de med blåljus? Det har jag inte läst någonstans.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
LÄS vad som faktiskt skrevs om situationen.
Du verkar läsa mellan raderna du.

Av de ambulanstransporter jag varit med om (och det är mer än en handfull) så hade majoriteten kunnat sitta i den där kön utan problem.

(Körde ambulansen med blåljus, eller har du läst in det också?)

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Jag har läst, jag ser fortfarande inte var det står att det var en akuttransport till sjukhus. Kan du vara mer specifik tror du?
Stressad ambulanspersonal som gråter, är det tillräckligt specifikt?

Stressad ambulanspersonal som gråter, är det tillräckligt specifikt?
Nåväl. Nu är det ju Expressen vi talar om. Det kan lika väl varit en ensamstående som höll på att missa tiden för hämtning på dagis som körde den där ambulansen.

Nyfniken Nyfniken skrev:
Av de ambulanstransporter jag varit med om (och det är mer än en handfull) så hade majoriteten kunnat sitta i den där kön utan problem.
Varken du eller jag ska göra den bedömningen. Det ska ambulanspersonal och läkare göra.

Men du kanske besitter en ovanlig, telepatisk medicinsk kompetens?

Tokslut Tokslut skrev:
Det verkar inte haglat av kompetens runt beslutsfattarna där, eller saknas befogenhet och de vågade inte störa längre upp i kedjan? :(
Som vanligt i Sverige har det tyvärr blivit så att det är viktigare att göra saker RÄTT, än att göra rätt SAKER…

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Varken du eller jag ska göra den bedömningen. Det ska ambulanspersonal och läkare göra.
Då kanske vi ska lämna beslutet att kapa upp räcket på plats till räddningsledningen då?

Nyfniken Nyfniken skrev:
Nåväl. Nu är det ju Expressen vi talar om. Det kan lika väl varit en ensamstående som höll på att missa tiden för hämtning på dagis som körde den där ambulansen.
Det var nog det dummaste jag har läst i den här tråden. Varför är du så fixerad vid uppfattningen att ambulanstransporten inte kunde ha varit akut?

Frågan var var du hittat informationen om att det var en blåljuskörning.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Då kanske vi ska lämna beslutet att kapa upp räcket på plats till räddningsledningen då?
Räddningspersonal på plats ville klippa. Ledningen som inte var på plats kunde inte förmå sig att fatta beslutet. Jag litar på dem som är på plats.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Frågan var var du hittat informationen om att det var en blåljuskörning.
Om ambulanspersonalen gråter och bönar om att få komma fram så är det en fingervisning som räcker och blir över. Men du kanske har annan information?

P
D Daniel 109 skrev:
Körde de med blåljus? Det har jag inte läst någonstans.
Nej. Men de brukar ofta inte ha med mat i bilarna.

Där var en man som fick soppaslut och förfrös. Som blev akut läge.

Det var nog det dummaste jag har läst i den här tråden. Varför är du så fixerad vid uppfattningen att ambulanstransporten inte kunde ha varit akut?
Dels för att Expressen lever på skandaljournalistik och click-baits. Om det verkligen hade varit akut så hade den här göken med verktyg som pratat med personalen i ambulansen vetat vad det rörde sig om för åkomma, för jag kan garantera att journalisten frågade både en och två och tre gånger.

Dels för att du verkar sitta och hitta på saker ur tomma intet. Nu är det plötsligt en blåljuskörning.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Räddningspersonal på plats ville klippa.
Var har du läst det?

Rkarlsson skrev:
Nej. Men de brukar ofta inte ha med mat i bilarna.

Där var en man som fick soppaslut och förfrös. Som blev akut läge.
Så för att någon i kön fick soppatorsk så var det bråttom att få ut ambulansen? Jag hänger inte riktigt med på den logiken.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.