maxmsm skrev:
Du skulle varit med när jag körde söderut för en massa år sedan med en Chevy Suburban med 4WD och på E4:an söder ut passerade jag först plogbilen som skottade vägrenen, sedan passerade jag den som skottade höger körfält och när jag hamnade i kön bakom den som skottade vänsterfilen så vred jag ratten åt höger och trampade fullt
Är just sånt beteende som plogbilsförare varnar för……..

• Gilla
[SKPG]Zamora och 3 till
  • Laddar…
P
T Taxture skrev:
Är just sånt beteende som plogbilsförare varnar för……..
Har man en hög bil på 2,5ton med 4WD och rejäl motor och automatlåda då är det bara att gasa och ratta så kommer man dit man vill oavsett vad plogbilsförarna tycker.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Krilleman
  • Gilla
  • Haha
ricebridge och 4 till
  • Laddar…
maxmsm skrev:
Har man en hög bil på 2,5ton med 4WD och rejäl motor och automatlåda då är det bara att gasa och ratta så kommer man dit man vill oavsett vad plogbilsförarna tycker.
Idiot

• Haha
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
P
Krilleman Krilleman skrev:
Inget nytt under solen...

[länk]
Min körning var för 26 år sedan och:
1 jag "klämde" mej inte mellan 2 plogbilar, det var flera hundra meters avstånd mellan dem.
2 Jag hattade inte utan passerade med mycket gott mått och höll minst dubbla hastigheten jämfört med plogbilen.
3 jag skulle göra det igen under motsvarande förhållanden om jag ansåg att det behövdes.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
P
H HenrikHuslöse skrev:
Idiot
Det är sådana som du som gör det så roligt att skriva om detta.....
P paralun skrev:
En liten fundering, hur mycket saltar man i Skåneland?

Om:
[länk]
För mycket enligt min åsikt, speciellt nu nu när vi sedan ganska många år har en lag om vinterdäck men jag vågar nog påstå att det har minskats på det de senaste åren.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
P
H HenrikHuslöse skrev:
Idiot
Det är sådana som du som gör det så roligt att skriva om detta.....😆

Isakare Isakare skrev:
Inte löst hela tråden, så detta kanske redan varit uppe.
[länk]
3,4 kWh utan värmepump på en model 3... Säljs såna i Sverige? Borde ju nästan vara olagligt...

maxmsm skrev:
För mycket enligt min åsikt, speciellt nu nu när vi sedan ganska många år har en lag om vinterdäck men jag vågar nog påstå att det har minskats på det de senaste åren.
Jo det kan väl inte vara någon nyhet för Trafikverket och väghållaren att det vimlar av långtradare med sommardäck? Man borde ju då vräka ut salt, sen när temperaturen sjunker till 5-6 minus så är det ingen mening att salta. Men det kanske finns någon "miljöpolicy" hos Trafikverket som förhindrar det?

M Mats_R skrev:
I det här fantastiska landet blir du dragen inför rätta om du har en yxa eller kniv i bilen!
Inte hitills, motorsåg är stundtals också bra att ha med på småvägar (men visst har samhället numera större möjligheter att plocka bort folk som uppträder olämpligt utrustade på allmän plats om de har kniv)

Om det behövs sågar man väl själv av ett träd om man så kan, eller skruvar bort ett vägräcke om det är fara för liv och hälsa utan att invänta att nån annan ska ta beslut om det eller skicka någon korrekt upphandlad genuscerifierad entreprenör med adekvat miljöklassad utrustning?
Vi bilister kan ju inte vänta på Trafikverket alla gånger utan måste ju också kunna och våga hjälpa till efter bästa förmåga.

P paralun skrev:
Jo det kan väl inte vara någon nyhet för Trafikverket och väghållaren att det vimlar av långtradare med sommardäck? Man borde ju då vräka ut salt, sen när temperaturen sjunker till 5-6 minus så är det ingen mening att salta. Men det kanske finns någon "miljöpolicy" hos Trafikverket som förhindrar det?
Det hjälper inte att salta när det kommer en massa snö.

• Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Det hjälper inte att salta när det kommer en massa snö.
Jo det hjälper och speciellt om man får ut mycket salt precis innan det börjar snöa.

P
P paralun skrev:
Jo det hjälper och speciellt om man får ut mycket salt precis innan det börjar snöa.
Det blir bara värre när snön yr och det blåser konstant in ny snö..
Plogning är det rätta..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.