J
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Jag känner inte så många som arbetar i skogen. De enstaka jag känner (är bekant med) har inte skadat sig eller har inte skadat egendom genom sitt arbete där. Vad jag vet. Vad det nu har med tråden att göra.

Min fråga var mer om ditt teoretiska resonemang kring skadeståndsansvar var ett faktiskt problem som TS för ta hänsyn till. En del av det är ju en riskbedömningsfråga där du har redovisat att du är väldigt riskavers. Men bara att ta en hundpromenad sätter dig ju i en situation med absolut skadeståndsansvar. Ändå oroar sig väldigt få för en hundpromenad s a s.
Odet du missar eller inte tar in är ”okänd”

C
H halls skrev:
Hur gör man normalt sett i en sådan situation, när det är mer än bara ett träd på tomten.
Vad är en mängd träd? Förutsatt att det inte handlar om typ hundratals träd så finns det firmor som sköter allt inklusive bortforsling, vanligtvis med kranbil och lastflak/container. De kör så klart inte träden till soptippen, utan får i sin tur betalt för dem, dock generellt bränslepriser. Det lönar sig inte att hålla på att sortera de volymerna om det inte är något speciellt som en ekdunge eller nåt. Men det avspeglar sig ju ändå i priset på något sätt även om du knappast går plus på det.

Ring runt och snacka priser, man skall inte snöa in sig på något styckepris om det är större volymer. Då skall du så klart ha en "mängdrabatt".

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.