Hej!
Har just tittat på en DVD med byggbeskrivning från skogsindustrierna av ett trädäck och blev lite förvånad över 2 saker.
2 ganska viktiga saker som jag tycker dom gör HELT fel i.... vore kul att höra andras funderingar kring detta.
Virket är iofs. impregnerat... men ändock...

1. Dom monterar allting direkt liggandes på makadamet, reglar och bärlina ligger överallt dikt an mot marken.
(borde det inte vara bättre att placera ut betongplattor som reglarna ligger på för att få en spalt mellan mark och trä ?)

2. Dom fyller upp hela regelkonstruktionen med SAND för att få stabilitet i konstruktionen samt slippa gräs.
(sanden binder ju enorma mängder fukt som stannar kvar länge länge i sanden... som ligger runt om ALLA reglar. Borde man inte skippa sanduppfyllningen för att få luftning under trallen ?. Gräs förhindrar man ju med markduk under makadamet... )

Jag har snart tänkt sätta igång med mitt bygge och tar gärna emot kommentarer på dessa funderingar !?

/V

Jag tittade också på denna och många andra lösningar när jag tog fram strategin för hur jag skulle bygga. Jag bygger just nu och på vår blogg http://familjenklinger.blogspot.com kan du kolla hur.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.