Har kollat runt lite här i forumet och helt kommit av min första idé.
Just nu har vi uteplats med betongplattor som är ca 40x60 och säkert en 7 cm tjocka. Jag vill ha ett fint trädäck med avskurna hörnor. Först tänkte jag använda plintar men efter att ha läst lite så börjar jag tveka. Kan man ersätta plintarna med plattor så att hela konstruktionen ligger löst? Den kommer ju att väga en hel så den kan väl knappast flytta sig. Problemet är att ca en meter längst in vid husväggen har jag inget tillräckligt fast underlag. Har dränerat huset och fyllt igen med jord och singel. Ytan är inte ett dugg packad. Kan man sätta plintar bara på innersta raden?
Sen vill jag ha några stolpar (typ två meter höga) på ett par ställen utmed kanterna. Hade tänkt fästa segelduk i dom. Det borde ju hålla med 70x70 i plint. Eller?
Annan idé jag har är att sätta ett par stolpar längst ena kortsidan och trä ett tjockt rep genom borrade hål, istället för stacket eller räcke. Tänker inte sätta dessa i plintar utan tänkte bara använda stolpjärn som man skruvar fast i trädäcket..
Vilken dimension på regelvirket ska man använda? Hur många punkter ska ligga på plattor/plintar? Antar att det är 60cc som gäller?