Har ett stort trädäck runt delar av huset. Det byggdes för ca 20 år sedan. Jag laserade det under några år med svart Nordsjö Terasslasyr.
De senaste 6-7 åren har jag knappt underhållit trädäcket.
Någon här inne som vet om jag kan behandla med linoljesåpa...gärna lite vitpigmenterad? Räcker det att skrubba och rengöra innan... eller måste det slipas innan behandling med linoljesåpa?
Någon här inne som vet om jag kan behandla med linoljesåpa...gärna lite vitpigmenterad? Räcker det att skrubba och rengöra innan... eller måste det slipas innan behandling med linoljesåpa?
Produkter som diskuteras: "linoljesåpa"
Linoljesåpa 5 liter Gysinge
Naturligt rengöringsmedel
445 kr inkl moms
Läs mer
Allt handlar väl om vilket slutresultat du vill ha?P Peppe_1.0 skrev:Har ett stort trädäck runt delar av huset. Det byggdes för ca 20 år sedan. Jag laserade det under några år med svart Nordsjö Terasslasyr.
Rester av lasyren finns ju kvar.
Ja så är det. Tänker mig lite mjukare o skönare för fötterna😅 Behöver absolut inte få bort all gammal lasyr.
Kan följande vara bra:
1. Skura/ skrubba
2. Ev slipa lite lite lätt för hand
3. Lägga på linoljesåpa
Fungerar linoljesåpa med ljust pigment? Någon som har erfarenhet av det?
Kan följande vara bra:
1. Skura/ skrubba
2. Ev slipa lite lite lätt för hand
3. Lägga på linoljesåpa
Fungerar linoljesåpa med ljust pigment? Någon som har erfarenhet av det?
Klicka här för att svara