Har nyss skrubbat trädäcket två omgångar med trallrent som fick verka ca 10 min mellan omgångarna.
Trots detta har jag envisa missfärgningar kvar, både ljusgröna och nästan svarta fläckar.
Trädäcket byggdes med huset för snart 4 år sedan. Rengjort de senaste 3 åren med halvdant resultat. Måste jag slipa det? Trädäck med missfärgningar och fläckar efter rengöring, stålspikar syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädäck med missfärgningar och hand som pekar ut fläckar efter användning av trallrent.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kör ned algmedel t.ex. GrönFri eller Prickfri, fungerar också med ogräsättika.
Låt vara några dagar.
Sedan häller du ut såpvatten 20-30%, välj en bra såpa, färg har ingen betydelse utan är bara färgämne, och låter torka in, färdigt.
Vill du så såpskura en gång efter behandling med algmedel.

• Gilla
Stoffen_
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Kör ned algmedel t.ex. GrönFri eller Prickfri, fungerar också med ogräsättika.
Låt vara några dagar.
Sedan häller du ut såpvatten 20-30%, välj en bra såpa, färg har ingen betydelse utan är bara färgämne, och låter torka in, färdigt.
Vill du så såpskura en gång efter behandling med algmedel.
Tack för tipset, ska investera i lite ogräsättika imorgon. Har lite ogräs mellan stenplattorna också.

Cuprinol tralltvätt!! Tar bort sånt

Om ni väljer ett tralltvättmedel kolla så det inte innehåller någon form av soda/lut, det löser träfibrer och de mjukare först vilket ger en ojämn yta.
Cuprinol tralltvätt har det och benämns natriumhydroxid men också kallas soda/lut.
Så här ska man vara försiktig.

Redigerat:
A AndersS skrev:
Om ni väljer ett tralltvättmedel kolla så det inte innehåller någon form av soda/lut, det löser träfibrer och de mjukare först vilket ger en ojämn yta.
Cuprinol tralltvätt har det och benämns natriumhydroxid men också kallas soda/lut.
Så här ska man vara försiktig.
Jag har nog själv satt mig i den här sitsen. Första året använde jag högtryckstvätt, inte bra.
Sen är min trallrent från biltema med sodium hydroxide. Ytan ser lite luddig ut när den är torr =/.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.