934 läst ·
13 svar
934 läst
13 svar
Tråd låser datorn
Körde nu från annan dator o andra webläsare, samma sak när jag ville gå till första olästa, men till skillnad från IE så låstes inte datorn. Så det är nog något skit i databasen som håller koll på hur mycket jag läst i en tråd för just denna tråd.
Nu kunde jag iaf bläddra vidare i tråden.
Nu kunde jag iaf bläddra vidare i tråden.
Firefox? Visste du om att Firefox är den webbläsare som 2007, 2008, 2009 (2010 årsrapport har nog inte kommit ut ännu) hade flest säkerhetshål och sårbarheter? q(;^arons skrev:
Kör Ie eller Chrome. d^_^b
Helt ointressant men tom 2005 var det sämst på säkerhets biten. Så det har svårt att lära sig sin läxa.
2005 http://www.idg.se/2.1085/1.12388
2007 http://readerszone.com/mozilla/most-insecure-browser-mozilla-firefox.html
2008 http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.224278/rapport-visar-flest-sakerhetshal-i-firefox
2009 http://eval.symantec.com/mktginfo/e...t_security_threat_report_xv_04-2010.en-us.pdf (sök på Web browser vulnerabilities)
Jag förstår att IE är säkert, eftersom det går så segt så hinner man ju inte surfa runt lika mycket som med andra webläsare.._chrille_ skrev:Firefox? Visste du om att Firefox är den webbläsare som 2007, 2008, 2009 (2010 årsrapport har nog inte kommit ut ännu) hade flest säkerhetshål och sårbarheter? q(;^p Rapporterna kan ifs diskuteras fram och tillbaka, men det hela talar inte för firefox.
Kör Ie eller Chrome. d^_^b
Helt ointressant men tom 2005 var det sämst på säkerhets biten. Så det har svårt att lära sig sin läxa.
2005 [länk]
2007 [länk]
2008 [länk]
2009 [länk] (sök på Web browser vulnerabilities)
Klicka här för att svara