152 läst ·
10 svar
152 läst
10 svar
Total renovering
Jag söker en billig firma att renovera mitt hus på 75 kvm i Borås.
Det stora jobbet med att ta ner och riva ner och forsla bort allt är klart. Det gäller att klä på och installera men då hela huset som sagt.
Någon billig firma här? Nån som har kontakter?
Det stora jobbet med att ta ner och riva ner och forsla bort allt är klart. Det gäller att klä på och installera men då hela huset som sagt.
Någon billig firma här? Nån som har kontakter?
Medlem
· Stockholm
· 832 inlägg
Då skulle jag räkna baklänges.A AK7780 skrev:
Ta fram en kostnad för ett nyckelfärdigt hus (inkl kök, bad, vvs, el osv). Säg 2-3 miljoner. Räkna sedan av vad en skalhusbyggsats, uppsatt och klar kostar, säg 1 miljon. Mellanskillnaden är vad det komer att kosta dig att inreda ditt skalhus.
Jag får alltså räkna med en miljon?P Per i Hamrånge skrev:
Jag skulle till och med våga påstå att du kan spara en mille på att göra totalrenoveringen själv och inte leja ut arbetet..A AK7780 skrev:
De billiga firmorna som har tid på en gång skulle jag försöka undvika OM renoveringen ändå ska lejas ut, bättre att ta in några som gör det ordentligt än fort och billigt tänker jag.
Vad är en "Total renovering"?
Kan vara alltifrån att ställa in en ny lampa till att riva allt utom vattenmätare och elskåpet och bygga upp det igen.
Gäller det "bara" en inredningsrenovering kan nästan vem som helst spara mycket pengar genom att spackla, måla och tapetsera.
Kan vara alltifrån att ställa in en ny lampa till att riva allt utom vattenmätare och elskåpet och bygga upp det igen.
Gäller det "bara" en inredningsrenovering kan nästan vem som helst spara mycket pengar genom att spackla, måla och tapetsera.
Klicka här för att svara