Jag söker en billig firma att renovera mitt hus på 75 kvm i Borås.

Det stora jobbet med att ta ner och riva ner och forsla bort allt är klart. Det gäller att klä på och installera men då hela huset som sagt.

Någon billig firma här? Nån som har kontakter?

Vad menar du med "klä på och installera"?

Intet Intet skrev:
Vad menar du med "klä på och installera"?
Nu står huset tomt typ bara stomme. Allt annat ska göras.

A AK7780 skrev:
Nu står huset tomt typ bara stomme. Allt annat ska göras.
Ganska stort projekt men är man kunnig så går det. Jag hittade ett firma men dom kan inte förrän nästa sommar. Andra auktoriserade byggföretag är dyra

Men det finns yttertak, fönster och ytterväggar så att inte huset förstörs av regn?
Det är alltså bara invändigt?

Intet Intet skrev:
Men det finns yttertak, fönster och ytterväggar så att inte huset förstörs av regn?
Det är alltså bara invändigt?
Ja det finns tak och fönster 🙂
Taket är bra och ska inte bytas ut.

A AK7780 skrev:
Ganska stort projekt men är man kunnig så går det. Jag hittade ett firma men dom kan inte förrän nästa sommar. Andra auktoriserade byggföretag är dyra
Då skulle jag räkna baklänges.

Ta fram en kostnad för ett nyckelfärdigt hus (inkl kök, bad, vvs, el osv). Säg 2-3 miljoner. Räkna sedan av vad en skalhusbyggsats, uppsatt och klar kostar, säg 1 miljon. Mellanskillnaden är vad det komer att kosta dig att inreda ditt skalhus.

P Per i Hamrånge skrev:
Då skulle jag räkna baklänges.

Ta fram en kostnad för ett nyckelfärdigt hus (inkl kök, bad, vvs, el osv). Säg 2-3 miljoner. Räkna sedan av vad en skalhusbyggsats, uppsatt och klar kostar, säg 1 miljon. Mellanskillnaden är vad det komer att kosta dig att inreda ditt skalhus.
Jag får alltså räkna med en miljon?

Dett beror ju på hur mycket det är att göra. Hur du vill ha det. Vad du gör själv etc etc.
Bilder skulle hjälpa.

A AK7780 skrev:
Jag får alltså räkna med en miljon?
Jag skulle till och med våga påstå att du kan spara en mille på att göra totalrenoveringen själv och inte leja ut arbetet..

De billiga firmorna som har tid på en gång skulle jag försöka undvika OM renoveringen ändå ska lejas ut, bättre att ta in några som gör det ordentligt än fort och billigt tänker jag.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Vad är en "Total renovering"?
Kan vara alltifrån att ställa in en ny lampa till att riva allt utom vattenmätare och elskåpet och bygga upp det igen.

Gäller det "bara" en inredningsrenovering kan nästan vem som helst spara mycket pengar genom att spackla, måla och tapetsera.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.