Vi har 2 varianter.
Inne: Separett, dock med 230V fläkt, som går kontinuerligt.
Utedass: Urinseparerande sitsinsats (Separett frigolitsits) med 12V fläkt. Jag kör med batterielimenator, men denna lösning borde gå lätt att konvertera till sol- drift, då fläkten bara drar några få Watt.
Det viktiga är Urinsepareringen för att minimera lukt. Kanske t.o.m. finns en Separett med 12 V fläkt ( har inte kollat).

M mlkjhr skrev:
Panelen som Fritidstoa säljer i sit kit är på 50W så det lär ju räcka mmed det.
På sommaren är det inget problem, men på vintern ger en sådan panel bara några få watttimmar per dag och det räcker inte till mer än kanske en förbränning per dag. Är man bara där på helgerna så kan det räcka med att ha ett par 100A batterier

Det är ju inte särskilt mycket el som gåt åt vid förbränning med en Cinderella. Det är ju ändå gasol som står för energin. Så som jag har förstått så behövs bara ström till en fläkt samt lite elektronik i själva toaletten. Mina föräldrar har en 80W panel samt två bilbatterier som enda kraftkälla i sin sommarstuga och de klarar sig bra.

C c_olsson skrev:
. Är man bara där på helgerna så kan det räcka med att ha ett par 100A batterier
Till toaletten är det overkill, den klarar sig på ett betydligt mindre batteri en helg så länge man håller batteriet varmt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.