Hej!
Skulle koppla till fjärrströmbrytare till min trappbrytare. Men det krånglar lite. Har två separata lampor kopplade som tänds och släcks samtidigt via två trappbrytare!
Har fas och nolla vid ena strömbrytaren men funkar inte något bra. Bifogar lite bilder hur det ser ut bakom. Skulle kanske tänka mig att bara ha en fast brytare och sedan bara en MTHT-1806, men ser inget schema som visar anslutningen. Bifogar bilder på strömbrytaren som kan ersättas av MTHT-1806 samt första lampan.
Alternativt att man behåller bägge strömbrytare och lägger till MTHT-1806.
Tacksam för lite input!😊
Skulle koppla till fjärrströmbrytare till min trappbrytare. Men det krånglar lite. Har två separata lampor kopplade som tänds och släcks samtidigt via två trappbrytare!
Har fas och nolla vid ena strömbrytaren men funkar inte något bra. Bifogar lite bilder hur det ser ut bakom. Skulle kanske tänka mig att bara ha en fast brytare och sedan bara en MTHT-1806, men ser inget schema som visar anslutningen. Bifogar bilder på strömbrytaren som kan ersättas av MTHT-1806 samt första lampan.
Alternativt att man behåller bägge strömbrytare och lägger till MTHT-1806.
Tacksam för lite input!😊
Tyvärr inga bra bilder eller beskrivning.
Ska du ha en MWMR-2300 i en trappkoppling så ska utgången från trappbrytaren, där nu tändtråden är ansluten, kopplas till mottagarens styringång "S".
Befintlig tändtråd ansluts till mottagarens utgång "L med pil".
Fas och neutralledare kopplas till mottagaren.
Vill du ta bort en av trappomkopplarna så kan du bara lossgöra och lägga ihop inkommande och utgående mellantrådar i en wago-klämma.
Ska du ha en MWMR-2300 i en trappkoppling så ska utgången från trappbrytaren, där nu tändtråden är ansluten, kopplas till mottagarens styringång "S".
Vill du ta bort en av trappomkopplarna så kan du bara lossgöra och lägga ihop inkommande och utgående mellantrådar i en wago-klämma.
Hej! Tack för svar! Trodde nog att jag hade koll! Problemet är nog inte vid strömbrytaren. Har kopplat vidE etompau skrev:Tyvärr inga bra bilder eller beskrivning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tror att det är vid närmaste lamputtag som problemet är!
De med fas och trewago är det ström på och den från lampa tvåwago är död.
I de som det är treWago är det en skarv mellan.
Det som jag tycker verkar konstigt att den bruna som är kopplad till lampan är strömlös. Kanske något bättre bild på det hela
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jo det finns, men det blir inget på S! Och det tycker jag är märkligt, eftersom Trappkopplingen funkar som tänkt utan Nexa. Och då tänker jag att borde korrekt kopplat vid lampan men något vill inte!E etompau skrev:
Klicka här för att svara